Etter høstens uvær i Oslo trenger jeg litt eske hjelp

Etter at det var flere steder i Oslo for en tid siden ble oversvømt av vann.
Uheldigvis var stedet jeg lagret en del uåpnede esker også ett av disse. Da jeg ennå ikke hadde fått flyttet de opp fra gulvet. Men første gang vannet hadde kommet inn der samt 2 leiligheter
ble skadet.
Edit: Lurte derfor på om noen hadde esker til disse settene liggende som ikke de trenger?

UCS Red 5 X-Wing
UCS Super Stardestroyer.
Ghostbusters HQ.

Voltron
Saturn V
Muligens noen flere, Må sjekke opp.

Tilstanden på Instruksjonene er ikke sjekket opp.

har du sjekket om du har innboforsikring som dekker dette?

Desverre var dette lagret på en av gårdens utilgjengelige lokaler som jeg som vaktmester har tilgang til. Derfor ligger den utenfor
Det som regnes som innboforsikring. I og med at private ting lagret i gårdens rom er ikke helt etter boka.

Hmm, trist, men sjekk om forsikringsselskapet ditt har noe som heter “innbo ikke lagret hjemme”, det reddet oss ifbm en braqnn i 2005, og vi fikk dekket en del av det som gikk tapt.

For fremtiden for å unngå økonomiske tap og som gjelder dere alle:

LEGO eller andre ting dere lagrer andre steder enn på egen folkeregistrert adresse bør og må forsikres via “lagret innbo”. Det er en forsikringsdekning innunder ordinær innboforsikring. Brukes typisk når man leier lagerplass hos et profesjonelt firma som driver med lageutleie.
Spiller ingen rolle om “lagerlokalet” er hos et slikt profesjonelt firma, hjemme hos mor, søster eller bror, svigerfar eller andre steder. Er du ikke folkeregistrert der, er det ikke dekket uten en slik lagret innbo-forsikring. Man kan ikke forsikre “annen manns eiendom” så det hjelper ikke de som faktisk bor der har innboforsikring. (Den dekker kun deres egne ting, ikke dine som du lagrer der.)

Altså: Hvis jeg låner eller leier lagerplass i din kjeller må jeg selv tegne en innboforsikring på din adresse for den summen jeg finner dekkende for de verdiene jeg lagrer hos deg.

Tittet litt hos meg. Det er snakk om ting som lagres i byggningen. Enest stedet det er snakk om ekstern lagring er Tyveri.