Ett utvalg av gode MOC på bytggelandet.no

Det er kommet veldig mange kjempebra MOC byggverk på Byggelandet.no.

Og for dere som ikke gidder å bla igjennom alle så legger jeg ut noen linker her til de beste jeg har funnet så langt.

Ørje Sluser - byggelandet.no/?id=2158
Skibladner på Mjøsa - byggelandet.no/?id=785
Hurtigruta MS Finnmarken - byggelandet.no/?id=990
Høgsfjord fergen - byggelandet.no/?id=573
Hjelp! Vi er tom for lego! - byggelandet.no/?id=1229
Laksevåg kirke - byggelandet.no/?id=529
Hytter på Bjønnåsen - byggelandet.no/?id=313 (synd bildet er blitt kuttet en del her for man ser ikke alt, men det lille man ser er veldig bra).
Ishallveien 31 - byggelandet.no/?id=431
Huset i Lillesand! - byggelandet.no/?id=786
Fredvika, Songe - byggelandet.no/?id=1979
Legohus i Horten, med avtagbart tak ! - byggelandet.no/?id=2177 (igjen er bildet blitt kuttet og vi ser ikke alt).
Den nye skolen min - byggelandet.no/?id=350
Slottet - byggelandet.no/?id=225
Telenor Arena (microscala) - byggelandet.no/?id=2016
Statfjord-A - byggelandet.no/?id=411
Eidsvollbygningen - byggelandet.no/?id=2188
VW pickup - byggelandet.no/?id=1589
SuperSpeed2 - byggelandet.no/?id=447 (vi ser desverre ikke hele båten her, men har sett bilde av den samme båten ett annet sted)
Landrover Defender 90 Black Edition - byggelandet.no/?id=16
ColorLine Superspeed 2 - byggelandet.no/?id=452

Alle disse er jo de som JEG personlig syns var veldig bra og fortjente en liten kort omtale her også.
Sånn generell kommentar så vises det godt at det er mange kjøpesenter og lekebutikker som stiller frem noen rotekasser med LEGO som barn og voksne kan bygge av (må ikke tas som negativ kritikk til de som står for arrangementet). Disse rotekassene har som ofte begrenset mengde av “vanlige” deler og kreasjonene viser dette godt. Man ser også at flere bygger med mye av de samme delene i hvert områder. Virker også som om barna har dårlig tid til å gjøre det bra. De som har sittet hjemme å bygd med egen LEGO lager i snitt mye bedre kreasjoner.

Kan hende dere finner andre som dere syns er bra eller at jeg rett å slett har gått glipp av dem, så hadde vært moro om dere la inn de som dere syns er bra.

Eidsvollbygningen var jo fantastisk =) Så nå ble det prosjektet skrinlagt…
Ellers har du jo finni mange av de jeg også liker.
Ikke no uenig med deg ihvertfall.

Flott innlegg Fonix :smiley: Mange flotte mocs i den lista!

fant Chilis’ MOC byggelandet.no/?id=594

Dette er min favoritt:
byggelandet.no/?id=481

Kult at dere oppdaget min (og min brors) statfjord A!

Betyr jo masse når selveste brikkelauget sier at en modell er bra :smiley:

EDIT: fant linken til en artikkel i lokalavisen om oss :slight_smile: (Og ja, dette er før jeg ble medlem)

varingen.no/Reportasjer/tabi … leId=58354

Ettersom jeg har vært endel på Statfjord A, var det litt ekstra moro å se den. :slight_smile: Utrolig bra laget!

Siste linken av SuperSpeed2 var min jo :laughing:

Takker for at du likte landroveren min. Min første Moc, håper det blir flere biler etter hvert