Erfaring med Poste Restante

Ja, da har den første batchen av den bestillingen kommet. Etter tips så prøvde jeg å sende greiene “poste restante” til Strömstad, hvor jeg da altså hentet esken i dag.
Jeg kan oppsummere det hele i én setning: Det var lettere enn å handle i en vanlig butikk!
Ja, jeg mener det. Du betaler kun til den du bestiller fra, selve postkontoret skal ha ingenting. Du bare møter opp og sier at du har en pakke som ligger og venter på deg.
Adressen som brukes (i dette eksempelet til Strömstad) er:
(Mottagers navn)
Poste Restante Postcenter
S-45201 Strömstad
Sweden
Det er altså bare å bestille, vente på bekreftelsen på at greiene har blitt sendt, vente ut leveringstiden og dra og hente!
Posten.se har flere detaljer, om dere trenger en annen adresse e.l.

Du bestilte fra S@H?
Har tenkt på noe lignende i en tid jeg og, siden jeg sikler (fremdeles) etter Café Corner og Market street, og mora mi vil ha Holyday Train rundt julegrana. Laughing
Men dette visste jeg ikke om, takk for tips og link! Smile

Hvis du ber om å få det sendt poste restante til et svenskt postkontor, så ja.
Bare pass på å få sendt det til nærmeste postkontor! Idea

…til nærmeste postkontor som tilbyr poste restante. Så vidt jeg husker er ikke alle som gjør det.

Matija wrote:
...til nærmeste postkontor som tilbyr poste restante. Så vidt jeg husker er ikke alle som gjør det.
Søkte opp Åre og de hadde visst 2 postkontor som tilbydde Poste Restante. Hvis jeg ikke har misforstått grunnleggende svensk.. Razz

Hey knerten har du sjekket i DUVED da?? er jo noen mil nærmere da…

Legomani wrote:
Hey knerten har du sjekket i DUVED da?? er jo noen mil nærmere da..
Én mil, for å være korrekt. Razz Vi har uansett leilighet i Åre som vi bruker hele vintern, så da kunne vi plukka opp skjønnheten med det samme. Wink

Får man tracking nr når man bestiller fra S@H?
Eller venter man bare god nok stund før man drar å henter?

De sier at man får tracking, men jeg har ikke fått det til å virke. Mind you, det er en stund siden jeg sist prøvde sist, jeg har vanligvis bare ventet en gitt stund, to uker vanligvis, fra jeg får beskjed om at pakken er sendt til jeg henter den. Det er for å være sikker på at jeg drar til postkontoret forgjeves.

Freddie wrote:
De sier at man får tracking, men jeg har ikke fått det til å virke. Mind you, det er en stund siden jeg sist prøvde sist, jeg har vanligvis bare ventet en gitt stund, to uker vanligvis, fra jeg får beskjed om at pakken er sendt til jeg henter den. Det er for å være sikker på at jeg drar til postkontoret forgjeves.
En måte en sparer seg for evt bomturer på er å ringe postkontoret å spørre om pakken(e) har kommet Wink

Har hytte i svergie venter på min 3 pakke fra s @ h du får nr så du kan spore den opp. Venter på 10193 kan ikke vente Smile

Takker for gode svar!

Lurte på et par ting…
Ser at dette innlegget er gammelt men, lurte på om denne addressen er det samme
Poste Restante Postcenter
S-45201 Strömstad
Sweden
Hvor ligger dette i strømstad?

Må jeg kontakte postcenteret først og lage en konto eller noe? eller kan jeg bare skrive mitt navn og denne addressen på nettsiden jeg skal handle fra?

Den adressen går til postkontoret i Strömstad, som ligger rett ved parken, direkte ved siden av kinopuben (eller biografen, som det heter på svensk).
Edit: Google Maps er kanskje litt mer hjelpsom. :slight_smile: Jeg kan også bekrefte at adressen er den samme, om posten.se sine sider er til å stole på.

Du trenger ikke ringe opp eller lage en konto eller noe sånt. Bare bestill, og pass på å hente pakkene innen 30 dager fra postkontoret mottok dem. LEGO sender ut en e-post som sier i fra når pakkene er sendt, og disse inneholder en lenke til en tracker, så man kan se når pakkene er fremme.

Oppdatering: Det var den ikke. Poste Restante, aka. Posten Förretning, ligger nå i industriområdet til Strömstad.

I rundkjøringen ved brannstasjonen, sving til venstre og følg veien til du kommer til et skilt som peker inn til “Bilprovningen” og “Veterinär”. Sving inn her, og følg veien. Følg med på skiltene på venstre side, siden etterhvert vil man komme til ett skilt hvor Posten står oppført. Kontoret er for øvrig lett å finne, ettersom det flagges med postens logo ved inngangen.

Er der nogen som ved om der er begrænsning på pakkens størrelse, når man bestiller til Poste Restante? Kan man bestille f.eks. 40" LCD TV?

Fungerer dette i det hele tatt enda?

posten.se/c/a_o_posterestant … terestante