Endelig; min første MOC!

Har endelig fått tak i litt forskjellige bricks, og skal så smått begynne på et landskap, med div småbygg (satser mest på hyggelige ute-områder).
Kjem til å poste nye bilder etter kvart som MOCen veks. Husk at eg er HEILT fersk på dette (men eg sett pris på all konstruktiv kritikk).

Første problem eg har støtt på: Overbruk av fyll-masse-klosser.
…kva er beste praksis når ein skal bygge mocs over fleire plan/i fleire etasjer?
Planen er at denne dammen skal være nederst i landskapet, med div stein/fjell rundt.
Tips til å få til dette uten å bruke for mange base-plates eller plates i det heile tatt?

Flotters =) Fått tak i mye klosser også ser man =p

Ikkje akkurat :stuck_out_tongue:
ett par hammerplast 15, men sorterer dei eg har få av i mindre luker :slight_smile:
Kjem nok meir ganske fort! hekta

Denne var kul, men hyggelig ute område? Hva skal han med den kniven da? Sitter han og spikker? :smiley:

Jeg har ingen erfaring med større bygg selv, men jeg tror du må tenke litt 3D. På en måte bestemme deg for
hvordan fjellveggen skal se ut og deretter bygge det som trengs for å støtte den.
Sånne bjelker du får opp til 1X16 tror jeg kan egne seg, fås jo som technic også og da er de lettere å skjøte med hullene.
Kommer jo an på hvor mye du har tenkt oppå. Og så er det avgrensningen i kantene, er jo ikke så pent å
se rett inn i et hull hvis det ikke blir stående inn mot en vegg da.
Lag stolper med passende avstand under.
De technic bjelkene kan jo også brukes skrå som støtter, da kan du jo bygge litt ut over baseplaten.
Kan jo jukse litt med noe filt som dekker hullet også (dukker) …

Stå på :wink:

Kjem ikkje langt i naturen uten kniv!
…og så har eg ikkje fiskestang endå :stuck_out_tongue: hehe!
Usikker på om han spikker eller nettopp har sløya ei bøtte med fisk …men han har det nok gøy :smiley:

Alltid gøy med kniv! Hmm…det hørtes kanskje ikke helt bra ut:D

Uansett, bra MOC så langt! Gleder meg til fortsettelsen:)

Lego er vel noe av det sunneste man kan bli hekta på!

Dette ser bra ut! Venter spent på fortsettelsen. Gøy og kunne hjelpe :wink: