En Speisa Pinse

Før pinse skaffet jeg meg en del brukte klosser som var tenkt brukt som deler for nye classic space modeller.
Av den grunn ble kun deler i farger som brukes plukket ut (Grå, blå,hvit og trans gult eller blå+ en del hjul)
Selger mente at det var noen sett der. Vi hadde funnet 918 og jeg hadde en annen i kikkerten.

Tenkte først at jeg kun skulle bygge opp en eller 2 modeller jeg så, men så gikk det litt sport i det og stoppet ikke før jeg hadde 19 og 1/2 model

Her er 18 av de. nr 19 [setimg]6890[/setimg] 6890 ligger fortsatt i pose da den manglet en viktig del av modellen. Delen er bestilt og ventes fra Bricklink.
Noen av modellene mangler en og annen del men noe på grunn av at jeg ikke planla å bygge og at man ikke hviste hva som var der. Men har supplert noe med eget. (gult og rødt)


Her er den 1/2 modellen. mangler en vinge og har litt alternative deler her og der.

De jeg har fra før kommer antagelig til å bli deler igjen eventuelt selges, men de jeg ikke har kommer jeg til å ta vare på.
Til rundt 1000 kr for haugen synes jeg fikk mange sett igjen. Ennå sittert jeg igjen med deler som jeg ikke ser modellen til. Men mye er nok plukket ut nå.

Absolutt verdt penga ja, flere fine sett der.

Det siste skipet fikk en liten make over.

Meet “The falling star” en 6842 small space shuttle craft.

Etter å ha vært en trofast arbeidshest på rombasen I mange ti år ville de ikke bytte den ut med en bedre modell.
Resultatet ble at den ble fliket og fikset på og man brukte hva man hadde av brukbare deler.
Til og med føreren måtte bytte ut den trofaste røde drakten etter et arbeids uhell som nesten kostet han livet.

Da var også det 19de skipet bygget. Delene har ikke kommet enda men oppdaget at jeg hadde denne delen fra barndommen.
Jeg mente jeg kun hadde den i rød og ikke hvit men fant ut at jeg hadde settet 6694 [setimg]6694[/setimg] hvor delen jeg fant hørte hjemme

Så da var også 6890 bygget. Men med 2 mangler, ikke så synlig på bilde.

Fant noen flere klosser i noen dele poser jeg også hadde kjøpt ved siden av som ikke var en del av hoved haugen.
Men fikk det 20de skipet komplett til slutt.


Det satte også slutt strek på letingen etter flere modeller i haugen. Er det flere så mangler nok de en del flere deler til at de blir komplett.