en sånn "introduser degselv" tråd

Vi har bestilt fly den 8. juli og skal på en bbq med forumfolk på kvelden. Det er bare å melde seg på…
House of Death - Official Manowar Forum

Navn: Bård
Kallenavn: Brick2DaBone
Bosted: Sotra utenfor Bergen
Alder:31
Info:Har vel lekt med lego siden yngre barndom, har en 4 år eldre bror som VAR fanatiker Smile Pr idag er han "skap"legobygger Smile
av denne grunn bygde vi byer med fokus på trafikk(biler) og tog og bygninger (totalt over 20 kg, som ble hentet og vasket ifjor)
Interressen har aldri falt, men har hatt “dark ages” med innslag av enestående modeller!!
Idag sitter jeg med ca 30 kg (utenom de 20 første kg) som jeg deler med min eldste sønn på 8, har bestemt meg for at dette skal jeg ha som hobby!!!
Planer: skal bygge en bord i den ene rommet her hjemme slik at jeg får realisert drømmen om en liten by med togstasjon og landskap (vil bygge bunkere fra WW2 Very Happy ) og bro til tog Very Happy

Navn: Jarle
Kallenavn: Arkitekten (på nettet)
Bosted: Lillehammer
Alder: 12
Info:Jeg elsker å skape ting som alt i byer og landskapet rundt. Jeg fikk ikke smålego før jeg var rundt 6-årsalderen pga at jeg fikk en lillesøster da jeg var 4. Duplo før det. Og i tillegg elsker jeg store områder med store byggverk. Wink Tema: City, starwars, micro og miniland.
Andre hobbyer/intresser: Modelljernbane, Playmobil, tegning, kritte sykkelveier i nabolaget som vi sykler på, Donald, tog…

Navn: Harald
Alder: 31
Bosted: Trondheim
Sivil status: vært gift i en hel uke, sønn som fyller to om 1 uke
Info: Har alltid likt LEGO - bygget, samlet, sortert og lekt. Hadde nok en periode i forkant av videregående hvor ting lå litt brakk, men da tok det seg opp igjen. Eksamensoppgave på videregående var en animasjonsfilm, og ga meg vel den eneste sekser’n i standpunkt :stuck_out_tongue: Syns de aller fleste “tema” har sine egne særegenheter som er ok, men by og da spesielt tog er vel det jeg liker aller best nå. Tog har nok fått den posisjonen fordi jeg aldri hadde tog (dvs, hadde masse modelljernbane med farsan, noe som fortsatt er oppbygd på loftet i kåken), og da jeg var på familieferie til danmark i 18 års alderen fikk jeg endelig kjøpt meg LEGO tog i LEGOland;)
Er mest samler, desverre ikke så mye bygger - tid og plass. Er av den typen som tar vare på alle esker, men har måttet krype til korest og flatpakke de Sad
Andre hobbyer: PC’n, Fallskjermhopping, litt film&foto samt ungen og kjærringa (vet, klisje, men liker faktisk å gjøre alt mulig med de - spes siden begge liker LEGO og fallskjermhopping;))
Poden er heldigvis veeeldig glad i LEGO:p
…og ja, jeg har en tendens til å jabbe myyyye når jeg først åpner kjeften;)

Navn: Lars Tore
Kallenavn: TOG FREAK(Brikkelauget,mjf),TOGFREAK(Bricklink,Brickshelf)
Bosted: Oslo
Alder: Snart 45(Nyttårsbarn fyller 45 år 31122008)
Forhold til lego :
Har vel lekt med lego gjennom hele oppveksten det ble mye lego bygging isammen med en som gikk i klassen min.Det første sett jeg kan huske er et lego tog med blå skinner,tror det er sett nr 171 som kom ut i 1972(Peeron).Skulle tatt vare på det !. Crying or Very sad
Oppdaget lego technic på høsten 1977 og har vel bygget mest med technic gjennom yrkeskole osv.Hadde vel en “dark age” fram til 1988 da jeg så i Hi fi & elektronik at data maskinen gjør lego klosser til robotter.Koblet 2 technic motorer til en commodore 64 og laget div ting,moro men ingen tilbake melding til datamaskin(tidlig “utgave” av nxt).
Oppdaget bricklink,brikkelauget i fjor vår etter å prøvd å kjøpe lego sett 6116 på obs uten hell.
Andre hobbyer:
Model tog,donald(CARL BARKS),retro video gaming,mynt samling.

Hei!
Jeg er ny her på forumet. Kom over denne siden via BrickLink. Trodde faktisk ikke det fantes noen norske lego-community, men jeg ser jeg tok feil Wink
Navn: Daniel
Bosted: Langt mot nord; Tromsø
Alder: 23, i denne stund
Interesser: Lego generelt, Lego mindstorms, film, dykking og stort sett alt som har med robotics å gjøre.

Velkommen, shutinc Smile
Bygger du i noen andre tema enn Mindstorms?

Navn: Markus
Bosted: Skogn (Nord-Trøndelag)
Alder: 13 1/2
Interesser: Lego Castle, litt lego city og Mikroflyging.

1 Like
torerik wrote:
Velkommen, shutinc Smile Bygger du i noen andre tema enn Mindstorms?
Mange takk! Hyggelig å bli godt mottatt Smile Men til spørsmålet ditt: Jeg har bygget endel hus/bygninger, men det begynner å bli en stund siden nå. Har dessverre lite å vise til. Men, skal sies at jeg i det siste har fått øynene opp for detaljbygging (les: slott og virkelige bygninger) etter å ha gått gjennom det meste som ligger på Brickshelf. Har veldig, veldig lyst til å bygge noe virkelighetsnært med mange forskjellige flotte detaljer, men akkurat nå holder jeg på med et ganske stort og tidskrevende prosjekt der jeg prøver å lage en robot i 1:1 skala. Planen er å lage en robot fra hode til midje, men et funksjonelt hode og programmerbare armer. For de som synes dette høres interessant ut, så kan dere ta en tittt (hvorfor sensureres ordet "titt"?) på mindstorms . lego . com / nxtlog / og søke på "Bob", uten anførselstegnene. Beklager at det ikke ble en direktelenke, men fikk en feilmelding om at jeg må ha skrevet minst 5 innlegg før jeg får legge ut lenker. Sad

Årsaken til at t-ordet sensureres er mest sannsynlig at det kan bety noe med en viss tilknytning til noe vi kvinner har to av…

Sniffanolia wrote:
Årsaken til at t-ordet sensureres er mest sannsynlig at det kan bety noe med en viss tilknytning til noe vi kvinner har to av...
Dere har to av den, men den skrives med én t.... Wink

Skjønner, skjønner Smile Vel, vel. Trivelig å møte dere!

Erman wrote:
Sniffanolia wrote:
Årsaken til at t-ordet sensureres er mest sannsynlig at det kan bety noe med en viss tilknytning til noe vi kvinner har to av...
Dere har to av den, men den skrives med én t.... Wink
På engelsk, ja. End of discussion! Wink

Navn: Olav
Kallenavn: Aror
Bosted: Hareid et sted vest av Ålesund
Alder: 38 år
Info: Har holdt på med LEGO siden 1972 mine første to sett var universal eske nr. 11 og 22.
Mine interesser er by eller bygninger i minifig størrelse.
Olav

Navn: Alexander
Kallenavn: Iceball
Bosted: Nesodden
Alder: 24 år
Info: Har masse lego fra 80- og 90-tallet. Liker særlig mitt 12V togsett og technics.

Unnskyld at jeg spør, kjenner vi hverandre?

Navn: Arnt
Kallenavn: arh
Bosted: Tromsø
Alder: 30ish
Info: Bygde egentlig lite med LEGO som liten, da vi rett og slett hadde lite LEGO. Fikk så en sønn for 4 år siden…han fikk forresten sin første Technic traktor som 2-åring, og siden har han fått “rimelig” mange andre LEGO sett, for det meste i City-serien. Arvet masse Duplo fra en kamerat, men da far i huset synes LEGO overgår Duplo mange, mange ganger blir det mye LEGO for tiden. Ny sønn kom til verden for ca 1 1/2 år siden, så han får arve Duploen så lenge.
Andre hobbyer: Jakt, fiske og Liverpool. Med 2 små unger blir det mest Liverpool for tiden…

Arh og shutinc, velkommen spesielt til dere. Flott det kommer flere Tromsøværinger hit. Så slipper jeg å føle meg så ensom :wink:
Vi har en Tromsøværing til her, men han har ikke vært så veldig aktiv; Centurius men det kan jo endre seg nå som han ser at vi er fler herfra.

Og ja, velkommen til alle dere andre nye også. Morsomt at det er blitt fart i lauget nå.

Tips: vi diller også på irc for de som kjenner til det (#Brikkelauget @ IrcNet). Mer info om dette finner dere her.

Takk skal du ha!
Bra vi e flere fra byen ja, for alt eg vet så har vi sikkert møttes på Extra Leker innimellom, er der et par ganger i uka, og tilbringer ca 1/2 time per gang på LEGO avdelinga før eg bestemmer hvilket produkst som skal handles. Så deg i Nordlys for ikke lenge siden, må si eg e rimelig imponert over Verdensteateret! Fikk du stilt den ut ifm. TIFF?
Btw, nå som OL 2018 gikk vasken, må vi vel snakke med Hausberg om ikke LEGO-OL i byen bør være et like så godt alternativ :smiley: .

Hei alle sammen! Nytt medlem i Lego-familien…

Nick: erikandreas
Navn: Erik Andreas
Annet: 26 år, bosatt i Oslo.

Ellers: Begynte med Lego da jeg var 2-3 år, med sett 6697. Var gjennom hele barndommen hektet på Lego, og bygde blant annet store byer, som oftest omkranset av en jernbane (sett 7735). Lego-interessen har vært varierende siden den gang, men likevel alltid der. Har det siste året kjøpt flere Lego Technic sett og endelig vært i Legoland for første gang, utrolig nok. Jeg jobber med i dag med salg og markedsføring, og var svært nær å få jobb i Lego Norge da jeg var ferdig med studiene, men det kom en intern kandidat og slo meg på målstreken gitt. Uansett, Legointeressen er tilbake for fullt hos meg. Synd bare at all Legoen min står ferdig oppbygd i kasser på loftet hjemme hos mamma og pappa. På tide å ta fram igjen snart…