en sånn "introduser degselv" tråd

Dette er en sånn “introduser degselv tråd” der du forteller litt om degselv og sånt. Dette kan både gamle og nye medlemmer gjøre.
Jeg begynner:
Navn:Knut
Kallenavn: KnutO(her, eurobricks), The frozen brick(brickfilms, bricklike), og frozenbrickstudios(youtube)
Info: Begynte med lego som 3åring og har fortsatt siden.
Begynte med animasjon i 2002 og driver med det fortsatt.
Liker for det meste å bygge romskip og andre “space” ting, men også apokalyptiske ting.

Navn: Øyvind
Kallenavn: F0NIX eller Phoenix (IRC, Web, div forum)
Bosted: Tromsø
Alder: snart 40
Info: Begynte med LEGO så snart jeg for egen hånd kunne gripe min søsters LEGO biter Smile
Har hatt ett litt mindre opphold når jeg var i forsvaret i 3 år. Men gav det ikke helt opp heller da.
Har tidligere bygget for det meste Technic greier av alle slag, men i de siste to årene har det blitt mer og mer husbygging og modellering av hus.
Men siden jeg jobber i en jobb som av og til byr på overtidsjobbing, så har jeg i perioder ikke bygget med LEGO i det hele tatt.
Andre hobbyer: Katter, data, friluftsliv (sykkel, ski, fotturer), geocaching, foto.

det er vel nå folk skal si:“Velkommen til forumet!”, men det er vel litt seint nå Embarassed

Navn: Daniel
Kallenavn: DNL på Classic-castle, Lowlug og Eurobicks, danielz på Brickshelf.
Bosted: Akershus
Alder: 15
Andre hobbyer: Seile, tegne, spille musikk.

Sitat:
det er vel nå folk skal si:"Velkommen til forumet!", men det er vel litt seint nå
velkommen til forumet Razz

Welcome

Ja, velkommen skal alle være! Very Happy (Med mindre de ber om å bli sparket ut, da Confused)
Navn: Frederik
Kallenavn: Freddie (Eurobricks, GTPlanet), Freddie5186 (IRC)
Bosted: En liten bygd kalt Skiptvet, langt ute på landet, i midten av Østfold.
Alder: 22
Info:Har vært interessert i LEGO så langt tilbake jeg kan huske. Hadde mine “dark-ages” mens jeg gikk på videregående, samtidig som LEGO hadde sin egen “dark-age”. Interessen forsvant aldri helt, men når jeg fikk jobb som julehjelp i en større lekebutikk, med svært gode personalrabatter, klarte jeg ikke å holde igjen, og kjøpte temmelig mye da. Er nå student og LEGO’n må finne seg i baksetet av livet mitt på akkurat denne kjørestrekningen, men er krangelete og lurer fælt på når den kan sitte i forsetet igjen. Har forøvrig også tegning som en annen hobby, som er langt billigere og ikke tar så mye tid. I skrivende stund, så har jeg den siste uka plutselig oppdaget Animéen “Ghost in the Shell”, og kommer dermed også bruke litt tid på å se på denne. Har også begynt å bruke mer tid til å bevege meg etter at fattern’ fikk seg hund, av den mest hyperaktive sorten: Border Collie; ikke mitt favorittdyr, foretrekker fremdeles kattene som vi har. Men hunden har fått meg ut av huset, og jeg har oppdaget at jeg liker å gå turer i tillegg.
Tema: By, inkluderer tog, men har som favoritt de modulære bygningene.

Navn: Siw.
Kallenavn: Sniff, Sniffelusken, Sniffanolia, med flere. Sniff ble jeg kalt fordi jeg var flink til å etterligne hunder på barneskolen. Sniffanolia er således en sammensmelting av Sniff og tresorten magnolia. Sniffanolia er et merkelig dronningdømme der det meste er preget av absurd humor.
Alder: Fyller 24 år den 18.april.
Har drevet med Lego siden jeg var to-tre år gammel. Legoen ble satt opp på loftet våren 1997, abstinenser begynte å komme 2001/2002, de var for alvor tilbake i 2003 da jeg ble medlem av LEGO Club på www.lego.com. Sommeren 2005 holdt jeg ikke ut lenger: jeg MÅTTE ha noe å leke med. Jeg brøt meg ned i de to pappeskene på loftet og smuglet ned noen av settene. Huff så mye kjeft… 12.april 2007 plukket jeg opp en enslig hvit Basic 4+ kloss som lå og slang midt i Oslo sentrum. Har også smuglet med meg hjem 2008-katalogen. Forbudet fra min noe kontrollerende mor mot å lege med Lego står i konstant fare for å bli brutt.
Ellers: Studerer arkeologi ved UiO. Har snart en bachelor-grad, men har ikke den fjerneste anelse om hva jeg skal gjøre til høsten. Surrer og roter, nærmest senil på dårlige dager, ukonsentrert, lettere hyperaktiv noen ganger, samler på diverse rare ting, kan bli ganske sint når det først går en kule varmt. Mistanken er sterkt rettet mot ADHD. Skal utredes for dette, men vet enda ikke når. Typisk…
Ellers lite nytt å melde. Confused

velkommen

Navn: Erman
Kallenavn: Erman på div forum, Rattatay på Xbox Live
Bosted: Oslo
Alder: 26
Oppsummert: Har lekt med Lego siden jeg var 8-9 år, med en liten pause frem til ca. 2000 da jeg begynte på nytt med SW Lego og Technic. Nå går det mest i små mekanismer og utforskning av hva tannhjulene kan gjøre (ikke så mye som oppfinnsomheten makter, ser det ut som Razz), bygge små dagligdagse ting, og modde ferdige sett.
Har to jobber, den ene som barnevakt for Øvre Slottsgates tørste gjester, så all bygging foregår i rykk og napp - særlig neste prosjekt (pc-kasse) får lide grunnet mangel på brikker og andre deler.
Hobbyer: 3D modellering (holdt på lenge, men oppdaget nylig Blender), tv-spill, by/uteliv, og metall.

Navn: Erik
Kallenavn: Erikutt eller Widsith på forskjellige steder.
Bosted: Løreskog, Akershus.
Alder: 18, 19 i mai.
Info: Det tidligste minnet mitt er fra Legoland da jeg var tre. etter det har jeg drevet masse med disse fantastiske klossene. Har vært litt fra og til gjennom årene men begynnte igjen litt etter jul da jeg og en kompis fant ut at vi skulle spille BrikWars.
Tema: Castle, Space, Post Apokalystiske greier.
Andre interesser: Musikk, rollespill.
(første post BTW)

Navn: Jens Ådne
Kallenavn: Quarryman ca overalt på nett. Blant en del IRL-bekjentskaper er det av uviss grunn populært å kalle meg “Jådne”
Bosted: Trondheim
Alder: 25
Forhold til LEGO: LEGO var vel noe av det viktigste i livet mitt frem til jeg ble 12-13, da overtok datamaskinen(e) og mine “dark ages” begynte. De varte frem til jeg kom over en MP5 bygget i LEGO en vårdag i 2004. Den dagen fant jeg Lugnet, Brickshelf, Bricklink, og ymse andre LEGO-relaterte websider. Det var egentlig en rar tid å vende tilbake, siden det akkurat da raset stygge flamewars om de nye gråfargene og brunfargen på Lugnet. Etterhvert fant jeg Brikkelauget og senere Eurobricks.
Annet: Glad i øl, whisky, datamaskiner i alle mulige varianter, bøker, brettspill, og ymse andre ting. (i ca omvendt alfabetisk rekkefølge). Suller rundt på NTNU der jeg prøver å somle meg til en utdannelse innen informatikk.

Navn: Anne Jorunn
Kallenavn: aj-ml overalt på nettet og en del steder RL
Bosted: Trondheim
Alder: 38
Forhold til Lego:
Bygga med Lego hele barndommen, mye hus, mange layouts for å få soveplass til etterhvert veldig mange Fabulandfigurer og slikt. Med 6 år yngre bror bygga jeg vel (tildels sammen med han) av og på til jeg flytta hjemmefra som 15-åring.
Høsten 1999 laga jeg adventskalender til min nyslåtte ektemann (Håvard her på BL), og innimellom nyttige ting som sokker og sjokolade la jeg inn 2 små Legoesker (8226 og 8213 - Det starta forsiktig med tecnich, men seinhøsten 2001 var vi i Legoland og kjøpte 4561 på tilbud - og sitatet “Vi har råd til dette toget, men vi har vi råd til tog???” kan vel sies å stemme… til vi i dag har såpass mye tog og altmulig anna at Håvard som regel synes det er litt mye Lego overalt Confused
Annet:
Gammel nerdedame, uten datajobb eller -utdannelse, men “alltid” online. Øl-interessert, whiskydrikkende, anglofil, spiller mye brettspill online, litt RL, syr en god del (har også en hang til å gjøre morsome ting med Barbiedukker, en annen barndomsleke jeg ikke helt har sluppet)… Jobber to 50% jobber og kan til tider ha alt for mye å gjøre Shocked

Navn: Andreas
Kallenavn: andy16806
Bosted: Sørreisa
Alder: 33
Forhold til Lego:
Hadde en god del Lego da jeg var ung (yngre). De første settene jeg fikk var jeg vel strengt tatt for liten til å bygge selv (394, 851), og jeg tror min far hadde stor glede av å hjelpe til… Sluttet vel å bygge og leke i det som kan betegnes som “normal” alder for den dessverre største delen av norsk ungdom. The “Dark ages” varte til jeg syntes at min eldste datter nesten ble stor nok til å leke med Lego. Det var for ca halvannet år siden. Da ble det børstet støv av gammel kvalitetslego. Siden da har jeg brukt tiden til å orientere meg i Legoverdenen via Brikkelauget og andre nettsteder. Har kjøpt en god del nytt og brukt, vært i Legoland og fått bygget litt (kun mellom kl 2300-0100). Er mest interessert i Tog og City/Town, og har store planer men dessverre for liten plass.
Annet:
Med små barn i huset har jeg stort sett mangel på fritid, men bruker den eventuelt på jakt, data, brettspill eller sammen med venner og familie.

Navn: Erlend
Kallenavn: UniqueBuilder, sanlegofd, BomberMan, Pyroman
Bosted: Inderøy, Nord-Trøndelag
Alder: 15
Forhold til LEGO:
Begynte med duplo i tidlig alder og gikk over til LEGO System ikke lenge etter. Det første System-settet mitt var Pothole Patcher (tror den heter det, gidder ikke lete nr. nå), et flott sett! Smile Har egentlig aldri hatt noen dark ages, men noen ganger går det måneder i mellom bygginga… Jeg har ikke kjøpt LEGO siden juli i fjor, da jeg var i Legoland og kjøpte søppelbilen, 1 kg PaB og 4 kg rotekasse. Har vært eksepsjonelt labert på legofronten i det siste, helt til i dag, jeg fikk Café Corner og 120 grå deler! Very Happy lykke
Annet:
Ekstremt ukonsentrert og rastløs inntrønder. Liker å arbeide med metall, særlig smiing, rollespill (D&D, CoC etc), pyroteknikk/kjemi, stå slalom, spille Wii og DS. Sier aldri nei takk til en fest! Smile Pengelens for tida. Confused

1 Like
Sniffanolia wrote:
Fyller 24 år den 18.april.
Gratulerer med dagen! Håper du får Lego i gave Smile. Hvis ikke, så får du unne deg selv litt Legobygging!

Navn: Odd
Kallenavn: Klosseagenten
Bosted: Sør for Haugesund
Alder:34
Info: Bygget utrolig mye med lego som yngre, helt til jeg var 15-16. Fikk da så mye kommentarer på dette at jeg sluttet. Har nå fått barn som er i sin beste Lego alder, og kombinert med en tur i legoland, og surfing på nettet hvor jeg fant brikkelauget og mange andre likesinnede har interessen min blusset opp igjen. Liker best city, tog og modulære bygninger. Har et rom på garasjen på 15 kvadrat som er “mitt”. Her driver jeg nå og innreder for å bygge en by besttående av både sett og egne kreasjoner. Det blir kjekt. Very Happy

Klosseagenten wrote:
Har et rom på garasjen på 15 kvadrat som er "mitt". Her driver jeg nå og innreder for å bygge en by besttående av både sett og egne kreasjoner. Det blir kjekt. Very Happy
Dette er hva JEG godt kunne ha trengt, da tenker jeg hu mor hadde gitt opp... Laughing

Litt vel streng mor du eller? :stuck_out_tongue:

Sniffanolia wrote:
Erman wrote:
Litt vel streng mor du eller? :p
Ja, altså, nå er det ikke jeg som er mora, jeg er bare dattera. Myndig for seks år siden, men likefullt underkastet mors uoffisielle lover for hvor ung man må være for å bygge med LEGO. Rolling Eyes Men, hvis sjansen byr seg i sommer, ja, da er det duket for reprise av sommeren 2005. Og det betyr nedsmugling av LEGO... Very Happy
Hehehe. Tøft! Jeg må nok innrømme at jeg har hatt liknende utfordringer med fattern. Han er skeptisk til alt som ikke genererer penger. Alle mine besøk til Tyskland må begrunnes med Manowar og konserter, mens de av og til er skalkeskjul for å fylle opp Lego-beholdningen... Dvs. før S@H kommer til Norge Laughing

MAGIC CIRCLE!
Jeg har ikke lagt mærke til manowar logoen din på bildet ditt. Lurer på om jeg skal ta meg en tur ned sjøl ja.