Emmet bygger The Simpsons House!

NB: Denne tråden består av en del bilder som er tatt etterhvert som 71006 - The Simpsons House blir bygget ferdig (har tatt bilde etter hver nummererte pose er bygget (bortsett fra pose 1 og 2, som ble tatt under ett)).
Hvis du har planer om å bygge denne selv og ikke ønsker å se bilder av byggeprosessen bør du kanskje droppe denne tråden…

Har komponert en liten bildeserie der Emmet (fra The LEGO Movie) bygger The Simpsons House. :slight_smile:
Håper bildekvaliteten kan unnskyldes med at det er tatt med et middels bra digitalkamera i noe dårlig belysning…

Trykk på hvert enkelt bilde for større versjon (Flickr)

Emmet har fått The Simpsons House i hus og skuer den gigantiske esken. 2523 deler, sier du? Dette tar nok litt tid…!

Garasje og familiebil ferdig bygget! Homer slapper av, mens Bart prøver rampa.

Forsiden av huset i 1. etg. er ferdig. Hello, neighborino! -Hallo, Flanders…

Og der var resten av 1. etg. ferdig. Marge er allerede på plass og støvsuger. Emmet fester siste brikke. Ser i ettertid at han heller burde fikset litt på takplaten ovenfor det orange kjøkkenskapet, men pytt…

Da er nesten resten av 2. etg. på plass også, og Maggie står trygt i krybba si.

Puh! Nesten hele taket er på plass! Trengte litt hjelp fra gutta med anleggsmaskiner nå, ble mye høye og tunge løft…

Da er Barts rom (ikke synlig på bildet, ligger bak veggen for der Lisa står), resten av Lisas rom og siste del av taket klart, og der dukket Lisa opp også!

Da er huset slått sammen og hele familien er på plass (samt den irriterende blide naboen) :wink: og Emmet er fornøyd etter en lang arbeidsdag. Er litt skeptisk til hva Maggie har i stettglasset der, men…

The Itchy & Scratchy Show!

Familieutflukt! Det var ikke plass til alle i bilen, men Bart har en praktisk og trygg(?) løsning på knipa…

Byggetid: Snaut 9 timer.
Dette er utvilsomt det største LEGO-settet jeg har, og det var innmari moro å bygge dette!
Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale dette på det varmeste, enten du har du et snev av interesse for The Simpsons eller bare vil ha et svært detaljrikt hus i samlingen. :smiley:

Hei!
Er halvveis i bygget selv, veldig gøy!
Har problemer med at pianoet ikke vil sitte fast, det “popper” av bare man tar litt på huset. Er det likt på ditt?

Ja, jeg har inntrykk av at pianoet ikke kommer helt inntil veggen bak, pga. at toppen kræsjer med buen øverst til venstre i rommet som pianoet står i.
Jeg endte opp med å sette pianoet litt ut fra veggen, og har egentlig ikke hatt noe problemer med at det popper av da (se bilde nedenfor, trykk for større versjon)…

I den offisielle presentrasjonsvideoen til settet står også pianoet litt ut fra veggen, som du ser her (ved 2:02).

Får flytte litt på brikkene; takk for tipset! :slight_smile: