Elsas slott (fra Frost) 41062

Ser dette settet er til salgs hos BR, men S@H sier det ikke er tilgjengelig før januar 2015. Glipp?

BR.no

S@H

Standard nå før jul, om det er fordi lego pleier å gå litt tomme for andre sett på lager eller om det er fordi butikkene blir tomme og 2015 er det som kommer på døra i disse dager er for meg ukjent. =)

Var release idag ifølge LEGO på sine facebook-sider :slight_smile:

Denne, Chima og en del city Nyheter fikk vi i dag på ekstra leker :=)

Se der, ja, viktig å få det på Facebook, så er det ikke så viktig med egne sider…

Mulig jeg er sær, men jeg er virkelig ikke noe for at ting skal “lanseres” på Facebook, eller “clickthrough” for å få folk gjennom profilene.

Jeg var innom Brio på Ski Storsenter og kom i prat med en hyggelig dame der som hadde ansvaret for LEGO-avdelingen. Hun fortalte at 2015-nyhetene ville komme ut i hyllene onsdag 17.12. Hun kunne ikke fortelle hvilke sett, men at det ville være en “teaser” for hva som kommer neste år. Jeg spurte pent om det var noen av settene i “Speed Champions” som kom, og da sa hun at kanskje noen av bilene kom.

Tydelig ei som ikke forstår seg på LEGO nyheter =p

Her er katalogen for første halvår =)

Alve-serien tenkte jeg først, men trodde ikke den ville være så tidlig ute.

Mye i den katalogen som har vært ute en god stund. 60051 kjøpte jeg i september.

60051 ble vel gitt ut midtveis i 2014, så det er kanskje ikke så rart. At 2014-sett gis ut i 2014 må man vel regne med…

Jeg trodde katalogen kun inneholdt 2015-nyheter. Var litt rask der. Ser jo nå at den ikke gjør det.

Var innom både Extra Leker og Toys 'R Us i Åsane (Bergen) i dag, og de hadde - i tillegg til is-slottet fra Frozen - fått inn en hel del Chima (jeg la ikke merke til hvilke sett, ettersom det ikke er min type sett) og flere, men langt fra alle, 2015-settene fra City. Jeg mener jeg i alle fall så 60066, 60067, 60068, 60073, 60074, 60075, 60076 og 60086.

Hei MrCradock og evt andre som måtte ergre seg over mitt innlegg tidligere i denne tråden.

Kort etter at jeg skrev mitt innlegg fikk jeg en PM fra deg MrCradock, hvor jeg i en skarp tone fikk beskjed om å spare meg frekkhetene, og om å ikke poste nye innlegg i fremtiden.

Med dette innlegget vil jeg bare si at det ikke var min intensjon å være frekk, men kun påpeke at jeg oppfattet diskusjonen som å gjelde sett for 2015, mens settet du nevnte (60051) ble gitt ut i 2014.

Avslutningsvis vil jeg si at jeg for min egen del synes det er greit å få slike svar postet offentlig på forumet, siden det er der diskusjonen går i utgangspunktet.

Mvh
torbjose