Elendig service fra Pixmania

Jeg prøvde for et par dager siden å bestille Town Hall fra Pixmania, siden de hadde 10% rabatt på en allerede gunstig pris (1388 -rabatt +porto =1375). På torsdag fikk jeg så en mail om at settet “Dessverre er utsolgt for godt og vil derfor ikke komme inn på lager igjen”, og at “Vi beklager for dette problemet som er utover vår innflytelse”.

Det kommer ikke klart fram om de mener settet er utsolgt fra Lego eller Pixmania, forsøk på å få klarhet i saken har så langt bare ført til ikke-svar. Siden jeg ikke har noen grunn til å tro at TH er på vei ut i nærmeste fremtid, så må dette enten skyldes en misforståelse eller at Pixmania prøver å ro seg ut av en dårlig handel. TH står fremdeles oppført som tigjengelig i løpet av 8-10 dager på siden.

Jeg har merket meg at TH er vanskelig å finne på legoshoppen, den kommer BARE frem hvis du velger Categories > Hard To Find, men IKKE hvis du velger Themes > Hard To Find. Jeg har lurt på om dette kan ha noe med saken å gjøre, dvs. enten at firmabestillingssiden er lagt opp på samme måte, eller at en tilfeldig ansatt ikke har funnet TH på den vanlige legoshopsiden og så ført det opp som “utgått” i Pixmanias database.

Er det noen her som har hatt lignende problemer med Pixmania?

Jepp, jeg bestillte modulhus på det tilbudet. Det første jeg stusset på var rabatten ikke stemte og ringte
dem. Han som svarte måtte undersøke og ringte tilbake. Uten mva var summen 3952, mens rabatten var 352,
det så ut som noen hadde glemt et 9-tall, altså at rabatten skulle vært 395.
Vel han som ringte tilbake svarte at det var en grense på 4500 for 10%, men det står jo ingen verdens sted!
Og summene stemmer jo ikke med det. Har vel fått 9% elns. Uansett er det jo en bra pris, men det er litt prinsipp i det.
Har fått en epost om vurdering av kundeservicen så det blir nok noe frusting der.

Uansett jeg bestillte også Town Hall og fikk også beskjed om at den var utsolgt. Han sa imidlertid at den kom inn
om noen uker eller kanskje dager. Det var 2 ting jeg bestillte som var utsolgt, men begge skulle komme inn igjen.

Jeg bestilte også Town Hall, men jeg bestilte på onsdag og har ikke fått beskjed om at det er utsolgt.

Hvorvidt rabatten stemte vet jeg ikke, men det er uansett noe som går helt av seg selv. Rabatten jeg fikk er 358,50 (før moms) på totalt fire modulhus.

her har dere townhall til 1399 med frakt og moms og heile shiten

coolshop.com/no/catalog/pro … 0224_leker og de er veldig kjappe til å levere

I dag fikk jeg også mail fra Pixmania:

Vi beklager for å måtte informere deg om at varen du har bestilt (LEGO Prestige - La Brigade du feu - 10197 ) er utsolgt fra lager. Produsenten har gitt oss en foreløpig restock dato for 24/6.

Vi beklager for å måtte informere deg om at varen (LEGO Lego Creator - La mairie - 10224 ) har bestilt er for tiden utsolgt. Produsenten har ikke gitt oss datoen produktet kommer på lager igjen.

Vi beklager for å måtte informere deg om at varen du har bestilt (LEGO Rare - le grand magasin - 10211) er utsolgt fra lager. Produsenten har gitt oss en foreløpig restock dato for 10/6.

Bestilte også Pet Shop, den er sendt.

Ikke noe krise forsåvidt, jeg har god tid.

Takker for tipset, jeg har nå bestilt settet fra Coolshop (og kansellert bestillingen fra Pixmania), så får vi håpe det funker bedre denne gangen.

Jeg er forøvrig ganske skuffet over Pixmania, kundeservicen er bedriten og jeg følte de ikke gadd å sjekke saken skikkelig og isteden bare avspiste meg med verdiløse “sånn er det bare”-svar. På tross av at de sier de oppdaterer status for varene flere ganger daglig, er det dårlig samsvar med hva de sier i email og hva som står på siden (jeg fikk beskjed om at det ikke kom tilbake mens det sto 8-10 dager på siden, Awt får beskjed om at de ikke vet mens det står 17/6 på siden).

Oppdatering flere ganger daglig er ikke et online-system.

Med andre ord vet ikke nettsidene om Pixmania har noen inne, eller om de varene som kommer 17.6 allerede er solgt til andre kunder. Nettsidene vet bare at de hadde noen inne for flere timer siden, eventuelt at det kommer mer 17.6, og at de varene som kommer 17.6 ikke var solgt for flere timer siden.
Han som svarer på telefon eller epost har formodentlig tilgang på online-systemene.

Det jeg sier er at det er elendig kundeservice å ha en nettbutikk som ikke er online mot lager- og bestillingssystemet.

Nå er Grand Emporium sendt, så den datoen var ihvertfall ikke helt på jordet.

Fikk min GE i går, og da ble også TH sendt.

Så nå er det på tide å bråke for den 4500 grensen for 10% som de påstår.

Jeg fikk TH fra Coolshop på fredag, noe som sikkert var raskere enn det hadde tatt å få kundebehandleren hos Pixmania til å innrømme at det kom inn på lager igjen (de syntes som sagt å ha gått helt i baklås). Desverre var det ganske dårlig innpakket (i tynt bølgepapp-papir istedenfor kartong) og så i tillegg ut til å ha ligget i klem mellom en sekk og kanten på en kasse, slik at fronten var blitt inntrykt og baksiden hadde et lite hull. Jeg har sett løselig over delene og de ser heldigvis ut til å være i orden, men er ikke helt imponert over innpakningen (siden settet veier 3.8 kg, mistenker jeg at de har prøvd å skohorne seg under en 4 kg-grense for å spare porto).

Jeg fikk min TH på tirsdag og den var like godt pakket inn som de andre. Så det ser ikke ut til at de sparte
på frakten selv om de måtte betale den selv pga ettersendingen.
Synd du fikk din krønsja, men man kan jo klage om den er skadet og nekte å ta den imot hvis den er så tydelig skadet
ved henting.

Har selv nylig bestilt i fra Pixmania men har ikke opplevd noe problemer enda. Enda at varene egentig ikke stod på lager men datoer som de skulle motta nye varer var passert.

Det som forundrer meg er at de sender varene som 3 pakker.
Bestillte GE og Tower Brigde + stor 628 grå baseplate.
Regner med at de kunne ha fått plass till den baseplaten i en av eskene til GE eller TB som sikkert blir plassert i en eske som er noen nr for stor.