Eidsvoll 1814

I forbindelse med 200 års jubileumet av den norske grunnloven har jeg laget en moc av Eidsvollbygningen. Det er sikkert noen som lurer på hvorfor det er et “dansk” flagg på modellen. Det flagget var det første norske flagget i 1814, dvs de tok utgangspunkt i den danske flagget og la på den norske riksløven. Det blå i flagget kom først senere. Bilde er fra LEGO World i Danmark.

http://www.flickr.com/photos/99116821@N04/12595716033/

Fantastisk flott byggverk, og myke fine farger! :smiley:

:smiley: Gleder meg til å se det live!

Jeg også! Ser knallbra ut.

Gjør som på Eurobricks og limer inn bildet, så slipper forumets lateste medlemmer å klikke på linken :smiley:

Har set den hver dag på LEGO World i København! Den er meget elegant - og byggeteknikken er imponerende!

Ditto!
Flott bygg med fin SNOT teknikk
Sto fint utstilt på Lego World der jeg var søndag
Baard

Nydelig byggverk du har laget :slight_smile:

Satt opp i Wergelandsbygget på Eidsvoll i dag (ser Eidsvollbygningen i bakgrunnen :slight_smile: ):
flickr.com/photos/99116821@N04/14052016335/

Fantastisk
Veldig bra Morten, og en verdig vinner av publikumsprisen
Bård

Ja gratulerer med publikumsprisen, verdig vinner! :smiley:

Helt utrolig flott byggverk! Liker veldig godt tankegangen ved å bygge noe aktuelt og samtidig få det utstilt på passende steder slik du har gjort med slottet først og nå denne. Veldig bra reklame, og tenker det også sikkert er ekstra morsomt for deg! :slight_smile:

Gratulerer også med publikumsprisen på PKH!

Nå trenger vi bare etterhvert flere bilder av denne slik at vi som ikke var på PKH kan studere detaljene.