Edwiss uten LEGO!?!?

I går var jeg innom Trondheim sentrum en liten tur, og idet jeg gikk forbi Edwiss på Torget så jeg følgende plakater i vinduet: “33% på alle varer”.
Med et smil om munnen tar jeg turen innom og tenker “det kan jo hende de har no spennende LEGO”. Etter noen minutter i butikken må jeg bare konstantere at de ikke har no LEGO, helt til jeg ser 2 store paller med LEGO inni no plastikk greier. Jeg funderer i 2 sekunder på hvofor det står pakket slik, helt til jeg ser at det står “Toys r US” og en dude fra Tollpost Globe driver å triller ut pallene. Bættre!
Vil det si at Edwiss skal slutte å shoppe LEGO? Merkelig, LEGO er jo en av få leker sågodt som alle i Norge har et forhold til…lekebutikk uten LEGO er jo ikke lekebutikk…

Luza wrote:
Vil det si at Edwiss skal slutte å shoppe LEGO? Merkelig, LEGO er jo en av få leker sågodt som alle i Norge har et forhold til.....lekebutikk uten LEGO er jo ikke lekebutikk...
Tror ikke det er Edwis som er problemet. Pytt&Panne har også lite LEGO i sine butikker, med en lapp der de sier at LEGO Norge ikke kunne levere mer i desember... de sa de trodde det skulle komme neste uke.
Luza wrote:
I går var jeg innom Trondheim sentrum en liten tur, og idet jeg gikk forbi Edwiss på Torget så jeg følgende plakater i vinduet: "33% på alle varer". Med et smil om munnen tar jeg turen innom og tenker "det kan jo hende de har no spennende LEGO". Etter noen minutter i butikken må jeg bare konstantere at de ikke har no LEGO, helt til jeg ser 2 store paller med LEGO inni no plastikk greier. Jeg funderer i 2 sekunder på hvofor det står pakket slik, helt til jeg ser at det står "Toys r US" og en dude fra Tollpost Globe driver å triller ut pallene. Bættre! Vil det si at Edwiss skal slutte å shoppe LEGO? Merkelig, LEGO er jo en av få leker sågodt som alle i Norge har et forhold til.....lekebutikk uten LEGO er jo ikke lekebutikk...
Jeg mistenker at Edwis har et oppryddingssalg på gang fordi kjeden er solgt til Top-Toy (som også eier BR-leker). Siden det er en BR på Trondheim Torg mistenker jeg at det er noe sammkjøring på gang av hvor de skal ha butikker, og iflg. artikkelen i adressa ser det ut til at Edwis ikke overlever som butikknavn.... Det at Lego til dels blir holdt ut av flyttesalg/oppryddingssalg og slikt er ikke noe nytt. Flere av bokhandlene i Trondheim som i min barndom hadde leker flytta Lego til den ene eller andre avdelinga når de skulle slutte med leker et sted. I hine hårde dager var svaret alltid at "Lego selger vi okkesom". Dog skal jeg innrømme Embarassed at Moxnes bokhandels 50% på alle leker (ink. Lego) i 2000 er en sterkt medvirkende årsak til at vi i dag har et hus fullt med Lego... aj-ml
aj-ml wrote:
Luza wrote:
I går var jeg innom Trondheim sentrum en liten tur, og idet jeg gikk forbi Edwiss på Torget så jeg følgende plakater i vinduet: "33% på alle varer". Med et smil om munnen tar jeg turen innom og tenker "det kan jo hende de har no spennende LEGO". Etter noen minutter i butikken må jeg bare konstantere at de ikke har no LEGO, helt til jeg ser 2 store paller med LEGO inni no plastikk greier. Jeg funderer i 2 sekunder på hvofor det står pakket slik, helt til jeg ser at det står "Toys r US" og en dude fra Tollpost Globe driver å triller ut pallene. Bættre! Vil det si at Edwiss skal slutte å shoppe LEGO? Merkelig, LEGO er jo en av få leker sågodt som alle i Norge har et forhold til.....lekebutikk uten LEGO er jo ikke lekebutikk...
Jeg mistenker at Edwis har et oppryddingssalg på gang fordi kjeden er solgt til Top-Toy (som også eier BR-leker). Siden det er en BR på Trondheim Torg mistenker jeg at det er noe sammkjøring på gang av hvor de skal ha butikker, og iflg. artikkelen i adressa ser det ut til at Edwis ikke overlever som butikknavn.... Det at Lego til dels blir holdt ut av flyttesalg/oppryddingssalg og slikt er ikke noe nytt. Flere av bokhandlene i Trondheim som i min barndom hadde leker flytta Lego til den ene eller andre avdelinga når de skulle slutte med leker et sted. I hine hårde dager var svaret alltid at "Lego selger vi okkesom". Dog skal jeg innrømme Embarassed at Moxnes bokhandels 50% på alle leker (ink. Lego) i 2000 er en sterkt medvirkende årsak til at vi i dag har et hus fullt med Lego... aj-ml
Ah - det kan jo forklare litt, at de er solgt. For jeg hørte han Globe duden snakket med en av Edwiss folka og de sa noe slikt som "Det kommer rett fra Danmark på Trondheim Torg". I tillegg kan jo mangelen (som du skriver) ha noe med at det ikke blir med på salget, eller at det er (som nevnt i en annen post)litt manko på LEGO generelt i byen for tia:) Men kjipt at Edwiss er solgt da:(

Pytt og Panne her på gjøvik har ikke hatt lego på snart tre måner de Sad

Altså, det er jo tidlig på året, og det ser ut som LEGO solgte bra julen '07 også. Det inntrykket sitter jeg med ettersom jeg var ïnnom Toys R’Us nylig og de også var rimelig tomme for LEGO, minus brannvesen-samlepakka, som de hadde en del av.
Liker ikke at Edwis etter hvert blir byttet ut med Fetter BR, den butikken liker jeg ikke. Evil or Very Mad

Det er nokså tomt for lego i hyllene her i mi bygd og, men eg trur det kjem ein del tøffe sett i år. Very Happy Såg noko om det på ei internettside, ein offroad 4x4 og meir power function sett. synd eg ikkje har ein link.

her er nye technic sett
http://brickzone.net/images/temp/8294.jpg
http://brickzone.net/images/temp/8295.jpg
http://brickzone.net/images/temp/8297.jpg

Lynx wrote:
her er nye technic sett http://brickzone.net/images/temp/8294.jpg http://brickzone.net/images/temp/8295.jpg http://brickzone.net/images/temp/8297.jpg
På Edwis? Wink (for sånne ting anbefales det å lage en ny tråd, med mindre det allerede finnes noe som passer bra, f.eks denne)
Matija wrote:
Lynx wrote:
På Edwis? Wink (for sånne ting anbefales det å lage en ny tråd, med mindre det allerede finnes noe som passer bra, f.eks denne)
Eg burde kanskje plassert dette ein annan plass på forumet, slik at det vart eit tema Confused

Jeg liker BR rett jeg.
Husker jeg fikk 100kr. rabatt på 8653 Ferrari Enzo fordi det var en brett på ene hjørnet av esken. Very Happy

Ha! Hjelp! Jeg tar tilbake det jeg sa om at jeg likte BR. Greit nok at de har god kundepolicy, men utvalget på Oslo City har nå falt til 1/4 av det opprinnelige.
Hvilke alternativer finnes nå? Toys’r’us? Smart Club?

Briobutikken på GlasMagasinet - var der inne to uker siden, da holdt de på med å bygge om fra en relativt stor LEGO-avd. til en større en. Very Happy
Ellers har du jo Toys’R Us og Smart Club, som du nevnte.

Da var det tre butikker (Edewis) som forsvant her i Tromsø Sad
Ikke det, jeg handlet nesten aldri LEGO der likevel…
Min “lokale pusher” er Extra Leker.
Har også en liten butikk som heter LEGO-loftet. Der får de tak i nye sett utrolig tidlig. Det er ikke noe kjede men er egentlig en bruktsjappe for tegneserier og bøker. Men prisene er litt stive der, så da venter jeg heller en uke eller to og handler på Extra Leker.
Har også en Brio butikk. Men der har utvalget alltid vært labert. Prisene har alltid vært katalogpris der som på Edwis før. Er spent på de nye butikkene som kommer…

Freddie wrote:
Briobutikken på GlasMagasinet - var der inne to uker siden, da holdt de på med å bygge om fra en relativt stor LEGO-avd. til en større en. Very Happy Ellers har du jo Toys'R Us og Smart Club, som du nevnte.
Glasmagasinet frister mye mer enn det evige stresset med å komme til Alnabru. Takk for tips! Very Happy

BR Leker på Aker Brygge har noe LEGO, men i følge bestevenninna mi (som jobber der) er utvalget av LEGO mindre nå enn før Edwis ble kjøpt opp. Dessverre…

Ja. Før butikken på Oslo City ble stengt for oppussing, la jeg også merke til at de har tatt inn Bionicle-liknende varer fra Megablocks. Etter en spydig kommentar til han som pakket ut varer i avdelingen fikk jeg et nogenlunde slik svar:
“De ønsker vel å spare inn penger”…