Dyreste brikken du har kjøpt?

Hva er den dyreste brikken (utenom minifigs) du har kjøpt?
Hvor mye kostet den?
Og hvorfor/til hva?

Selv har jeg ikke kjøpt noen enkeltbrikker enda, men er nysgjerrig å se hva andre har hatt et brennende behov for!

Jeg prøver meg.
:wink:

Noen av mine dyreste klosser må ha hvert da jeg holdt på med å bygge Cafe Corner, Green Grocer og market street ved å handle fra Bricklink.
Her var det enkelte klosser som kostet flesk. Tror det var Dark blue arch som var den som kostet mest.

Har desverre ikke prisen lenger.

Men selvfølgelig er det andre klosser som har kostet mer men dette har vært motor eller Mindstorms hoved kloss.
Men i kun normal Lego kloss er nok Arch en som her dyrest.

Dyreste må være forkrommet lego som jeg kjøpte i forbindelse med bygging av en Peterbilt lastebil. Fant bilde av en som en annen hadde laget som jeg bare måtte kopiere og bygge min egen. Husker derimot ikke prisene på disse delene.

i6.photobucket.com/albums/y226/G … C_0266.jpg
i6.photobucket.com/albums/y226/G … C_0013.jpg
i6.photobucket.com/albums/y226/G … _0372s.jpg

Men kikka tilfeldigvis på Grand Carousel innpå bricklink (et sett jeg har selv). Der var det noen som hadde prisa lydbrikka til 2420kr, skal være ganske desperat om du velger å kjøpe kun denne delen til en slik pris… :stuck_out_tongue:

Dyreste LEGO del jeg har kjøpt til nå må være MS1048 Mindstorms RF ID sensor som kostet meg 737 NOK.
(Fulgte jo med 2 stk RF transpondere også).
Kjøpte samtidig 10 ekstra transpondere. Dette er jo en Mindstorm del som kan brukes til mye rart.

For dere som ikke vet hva dette er for noe så er det på en måte en kodebrikkeleser med kodebrikker. Hver brikke (som jeg har 12 av til nå) har hver sin unike elektroniske idkode. Når kodebrikkene holdes i nærheten av leseren så leser den av denne idkoden som igjen kan brukes i ett program på Mindstorm enheten. Kan for eksempel brukes som nøkkel for å åpne eller starte noe ting.

Jeg skal bruke brikken til automatisering av flere PF tog :slight_smile:

Nest dyreste må jo være disse oppladbare batteriene til PF tog som kostet 549,- på Shop@home, de har jeg kjøpt iallefall 5 stk av.