Dunstar Explorer romskip. En gammel MOC

Ja han var med. Han driver å krangler med piloten på Dunstar Explorer om å bli den nye piloten :smiley:
Han har forøvrig nå fått navnet Mr future the space man.
Hvis alt ordner seg så kan det hende jeg dukker opp på PKH i år med skipet.

Her er litt mål data om skipet
Skipet er
49 knopper bred
62 knopper lang
23 knopper høyt
i virkelige mål blir det
38,85 cm bred, 48,90cm langt og 17,80 høyt

Her står det nye mannskapet å venter på at Dunstar explorer skal bli klar for å ta av til PKH 14.
Den er under oppdatering og ombygging for tiden.

[attachment=0]DS 2014.jpg[/attachment]

Jeg gleder meg til å se dette i RL, jeg blir så nostalgisk at det kan halve være nok :laughing:

Det oser nostalgi av det romskipet :slight_smile: Vært artig å sett “på kloss hold”…

Du får komme innom.

Mulig det blir ett og annet bilde av den fra PKH etter også men det er den oppdaterte utgaven som dukker opp der.
Ser fortsatt ut som på bilde men fått litt mer Classic utseende og litt avrunding i enkelte kanter.

Bricklink og Outland har hjulpet der hvor man kun hadde det man hadde i barndommen.

I påsken fikk jeg også tatt inn min Ldraw model av Dunstar Explorer over i LDD. Det var ikke en direkte import da LDD tidligere fjernet deler.
Jeg fikk splittet min MPD fil i mange små under modeler i ldr filer og importerte de igjen i LDD en av gangeen og bygget det som manglet.

Det var blant annet deler med Logo og det meste av vinduer som ble fjernet.

Her er Dunstar Explorer v2013. v2014 kommer senere.

[attachment=0]LDD Dunstar v2013.jpg[/attachment]

Da var det ingen vei tilbake for Dunstar Explorer. Pakket og klar for PKH. Bare å satse på at den ikke blir alt for knust. Men har bilder og tegninger hvis det skulle skje. Plukket av ting som lett kan løsne og puttet i egen lukket pose.
Mulig det blir litt mer polstring men bilde var for å få et mål på hvor mye plass den tok i kofferten
https://onedrive.live.com/redir?resid=5228ED01047EC2C9!932&authkey=!AOlxQv19sPB8zME&v=3&ithint=photo%2c.jpg¨

Edit:
Nå som PKH er over.
Vel den kom stort sett hel til Trondheim
Men på vei hjem så fikk bakdørene en trøkk. Men er nå bygget på plass igjen.

Her finnes mer om v2014 utgaven som ble vist på PKH.
http://brikkelauget.no/diskusjon/viewtopic.php?f=3&t=3494