Driftige Lepin.

Joda… :cry:

https://ideas.lego.com/projects/36775

Et kjapt søk på Google, så fant jeg jaggu et av de andre avbildede husene også:

http://legogenre.com/international-hotel-cool-lego-modular-building/ / http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=438213

Når du nevner den siste så så jeg på de to andre og de finner man ved å søke på “Barnes & Noble and Starbucks Store lego”
hehe

helt utrolig at det går ann :stuck_out_tongue:

https://ideas.lego.com/projects/57773

Feil feil :stuck_out_tongue:
http://www.moc-pages.com/moc.php/426998

hehe såpass ja :unamused:

Di er tydligvis flinke til og følge med på ideas oxo :astonished:

Og der fant jeg den siste også:

http://www.bricklink.com/storeSplashText.asp?uID=258842&bID=-19405985&pageID=16059&viewType=shop
(Tro om Lepin har kjøpt eller stjålet denne bruksanvisningen?) :unamused:

Man kan vel kanskje se hvor dette går hen hvis Lego ikke får stoppet Lepin.
De avslutter Ideas.

Er jo helt utrolig. De som har lagt ut ideene har jo gitt LEGO godkjenning for å bruke det hvis de blir tatt ut.
Men Lepin ser det kun som en kilde til Ideer og stjeler dette uten skapers godkjenning. Slik som de har holdt på med alt annet Lego gjør.

Barnes Noble & Starbucks-bygningen ble postet på eurobricks for noen år siden. Her får designeren vite at Lepin har produsert settet hans: eurobricks.com/forum/index.p … nt-2671722

Så om en uke har de et sett klart av ‘Old fishing store’ ?

eurobricks.com/forum/index.p … fall-2017/

Bare fint at lego får litt konkuranse.
Personlig gidder jeg ikke betale 10-talls tusen for millenium falcon som er utgått for årevis siden og de ikke vil gi den ut på nytt etter hva jeg forstår.
Begynte å samle sammen deler til en, men ga opp når 2 av delene kostet 5000kr pr stk på bricklink
Så hvis kvaliteten på disse er bra nok, så får vi vel se om det blir noe innkjøp etterhvert…

Konkuranse kan være bra, men regelrett kopiering er ulovlig, så støtter du dette er du en grunn til at ulovligheter fortsetter. Shame on you

Jeg kommer aldri til å bruke 1 krone på Lepins sett og synes ikke om de som gjør det. MEN, jo mer aggresive og “kreative” Lepin blir jo mer tror jeg TLG vil skjerpe seg. Forhåpentligvis ved å roe ned egen prissetting/økning og/eller policy ang relansering og prøve å forhindre at deler og sett går helt av skaftet prismessig. Er man enerådende i et marked kan man jo gjøre akkurat som man vil, men økt konkurranse skjerper alle.

Jeg har også meget lyst på [set]10179[/set] men støtter ikke organiserte kriminelles piratkopierte produkter hvor jeg ikke kjenner kvalitetskontrollen, innhold eller arbeidsforholdene. Det vil for øvrig ikke overraske meg det minste hvis de finner på å gi ut en ny UCS Falcon på et eller annet tidspunkt nå som vi får Star Wars filmer årlig en god stund framover. Patience, young padawans…

For øvrig oppfordrer jeg til (og applauderer) rapportering av Lepin og andre piratkopier man finner på finn.no og andre steder. Finn.no er raske med å fjerne slike annonser da de bryter regelverket.

.

Jeg vil nå ikke definere det som “grei kvalitet” når delene så vidt fester seg. Det vil jeg kalle elendig. Og når du kommer til det punktet at det knapt holder sammen vil jeg kalle det katastrofalt og god grunn til å reklamere på leken. Men det er vel ikke mye å hente når man har kjøpt noen som lager noe ulovlig.

Syns egentlig det er ganske trist at så mange AFOL ønsker å teste ut Lepin i det hele tatt. Det gjør jo at de faktisk får inn penger og kan drive på videre.

Jeg har en helt annen holdning til Megablock og Cobi. Ingen av disse driver slik uhemmet med kopiering som Lepin. Kvaliteten på Cobi er ikke noe spesielt bra der heller, men de har i det minste laget sine egne deler og egendesignet settene. Da er det mer ok for min del. Men på grunn av dårlig kvalitet vil jeg likevel ikke kjøpe Cobi.

Lepin burde egentlig vært svartelistet fra kjøp og salg i Norge etter min mening.

Det finnes mange alternative brikkesystemer i ulike prisklasser som driver lovlig. Alle disse er gelt greie legitime konkurenter av Lego.

Som du sier oppstår problemet ved den ulovlige forfalskingen av Lego-sett. Noe som, ut fra det man leser her, ser ut til å være trekkplasteret de får mange nye kunder med! Om folk bare ville hatt billigere klosser kunne de kjøpt mange andre typer, men det er det at Lepin kan gi dem “det samme settet som Lego” som lokker desverre…

Kommer fortsatt aldri i hus her…

Det er vel metoden som Lepin bruker for å nå ut til “potensielle” kunder som er det store problemet her.
Har ingenting i mot andre klonemerker i utgangspunktet, siden de har gjort jobben som det ser ut til at Lepin har tatt snarveien på ved å kopiere
det Lego og andre har laget.

Det er det som gjør Lepin til den store stygge for tiden. Ikke det at de har en Lego klone og selge.
Hadde de tatt utviklingen av egne produkter så hadde de sikkert fått holde på i fred. Men siden gamle og nye sett fra Lego fristet så gikk de over en grense.

Men her i huset vil jeg ikke ha noen kloner. Lovlige elle ulovlige.

Hadde de bare respektert andres rettigheter (ved å la være å blåkopiere lego sine produkter, samt produesere varer uten lisens (Star Wars etc)) og produsert sine egne produkter, ville jeg i det minste vurdert å kjøpe fra dem (kanskje jeg hadde blitt tilhenger).

Men pga. deres oppførsel/historie er det uaktuelt i all framtid: Man handler ikke med banditter.

Det er så vidt jeg vet ulovlig å omsette piratkopier i Norge, men hvis Lepin skulle finne på å lage sine egne sett vil de neppe rammes av det samme forbudet.

Slik jeg har skjønt reglene angående piratkopier av produkter så er det forbudt å selge, men ikke forbudt å kjøpe. Slik at det er lov å kjøpe fra utlandet og importere selv, men det er forbudt å videreselge i Norge. Altså de skal ikke ligge til salgs på Norske nettsteder slik som Finn.no eller i fysiske butikker.

Mener å huske en ung jente rimelig pissed på Nettavisen fordi tollen fratok henne den nyinnkjøpte falske Luis Vuitton-vesken hennes på flyplassen…