Di 8 skiftelok og litt diverse

Måtte lage en liten MOD (les: bygge helt om) lokomotivet i 3677. Har tidligere bygd om arbeidstrallen som er det til en med et noe mer realistisk førerhus etter det virkelige utseende (Har ganske grei kjennskap til disse, så fikk det ganske likt.

Her er også førerhuset, mangler et par sitteplasser, men…

Her er lokomotivet, skulle være en Di 8, men er redd det ligner en Di 7… Dere får bedømme selv :slight_smile:

Har også laget en liten skiftevogn, legger ved en video og et bilde av mekaniskmen. Denne er bare på forsøksstadiet, og vil mest sannsynlig bli bygget inn i lokomotivets bakende (ende 2). Magnetene er sterke nok til og dra med seg et par vogner, og flere trenger jeg ikke og dra under skifting :stuck_out_tongue:

[youtube]m865oeeE1us[/youtube]

(Edit 1) Ser i ettertid at videoen ble utrolig uklar, men den får duge til og vise mekanismen.)
(Edit 2) Woops, mye støv der og… Jaja, på tide og vaske :stuck_out_tongue:

Enda et NSB-skiftelok. Moro! Synes du er godt på vei her. Jeg tror muligens jeg ville forlenget de gule delene av loket litt. Førerhuset ser litt stort i forhold til resten. Da får du bedre plass til avkoblingsmekanismen også, og det tipper jeg du trenger (jeg trenger i alle fall all mulig plass i min moc). Veldig interessant avkoblingsmekanisme du har. Ser ut til å fungere utmerket i testen din, men hvordan blir det dersom du skal koble fra mange eller tunge vogner?

Førerhuset blir senket, men må bare finne en måte og skaffe en gul batteriboks (er nok litt for ung til og ha det gamle 9-V systemet…), den sitter nå inne under førerhuset og bygger opp ca en kloss i forhold til det som det skal bli, og det utgjør ganske mye på dette toget… Det går greit og koble fra mange vogner (koblet på Robel, et annet lokomotiv og to vogner lastet med småstein) og den dyttet ganske greit unna. Eneste problemet er at det hender at vognene kommer i retur, men skal gire den opp noe så jeg får bedre “fraspark.” Trenger egentlig ikke mer plass, skal bare montere inn en motor, aksling med vinkeldrev og en eller annen måte og feste klossene på technic-stanga. Krever ikke egentlig så mye plass, og om jeg får farget batteriboksen gul så vil jeg ha plenty plass.

Og når vi snakker om avkoblingsmekansimer, hvordan fungerer din?

Så bra at ting funker. Når det gjelder min, så kommer det en tråd her når den er klar. Forhåpentligvis før PKH. :slight_smile:

Gleder meg til og se!¨

Tenkte og oppdatere denne tråden litt, da jeg har gjort noen (les: Bygget om hele saken) endringer på toget. Av endringer som kan nevnes er senket førerhytte, forlenget “kropp” og en generelt sterkere konstruksjon… Nå gjenstår det bare klistremerker og eventuelt et likt lokomotiv til, for og kjøre de sammenkoblet.

(beklager noe rotete bilder, ble tatt i all hast i en veldig rotete legoby…)

Kult lok! :slight_smile: Har du tenkt noe på å evt. bygge inn elektrisk lys på det også?