Dette ble kjøpt i USA...

…men det er kanskje ikke så vanskelig å skjønne likevel:

Har sett slike mange ganger, og synes ikke det er rart i det hele tatt. Separert fra resten (jeg har en som kun fungerer som nøkkelring) er det jo umulig å vite at man ikke skal klatre med den.

Vel, unnskyld meg for at jeg synes det er helt latterlig at noen skal prøve å klatre med en leketøy-penn… av plast! Shocked
Men i et land der folk går til søksmål mot en restaurant fordi kaffen var for varm, og ikke minst vinner, er egentlig alt mulig.

Det de vel er redd for er at noen skal ta av kroken av penna og så bruke denn i klatring.
På den annen side så virker det ikke som det er noe som heter “sunn fornuft” i det amerikansje rettsystemet. Derfor finner man etiketter på dører som sier at de ikke kan brukes som landgang på skip…
Men ett spørsmål til denne penna; har du kjøpt den på Legoland “over there”? Eller i en vanlig butikk?
Virker som det finnes mye rart av slike artikler i USA, men skjeldent man ser dem i Norge. Vet ikke hvordan det er i resten av europa men på de få reisene jeg har hatt i det siste har jeg kommet over lite slike ting. Da tenker jeg på LEGO-effekter som ikke er direkte byggesteiner i ett LEGO sett.
Har lenge hatt lyst på den radioen som ser ut som en kjempestor LEGO brikke, men har aldri sett den til salgs i Norge iallefall.

Det står vel at den ble kjøpt i USA Smile Det er egentlig en vanlig S@H-artikkel.
Ang. kjempestore LEGO-klosser, noen har kanskje sett de store diskene som ser ut som LEGO-klosser. Dessverre er produsenten Lacie, så hvis noen hadde tenkt på å kjøpe them, resist the temptation, Lacie-disker liker ikke å virke Sad
[edited, fant URL-en]

Matija wrote:
Vel, unnskyld meg for at jeg synes det er helt latterlig at noen skal prøve å klatre med en leketøy-penn... av plast! Shocked
Er kroken av plast? Pennen er irrelevant - kroken er trolig produsert for seg selv. Hvor har du det fra at LaCie-disker ikke er noe særlig, forresten?
torerik wrote:
Er kroken av plast? Ja, det ser sånn ut.
torerik skrev:
Hvor har du det fra at LaCie-disker ikke er noe særlig, forresten? Nesten alle vi kjøpte her på instituttet døde etter kort tid, samt erstatningsdiskene vi fikk etter det. Og de var ikke akkurat billige, mener jeg å huske.

Hvis du sjekker andre siden av carabin-kroken står det, “Do not to be used as a floating device!” Laughing

Er et eksempel til Smile En av disse ble kjøpt fra S@H i USA, den andre i Norge (sier ikke mer Wink):

“Better safe than sorry” - uten USA’s produktansvarslover hadde vi ikke hatt noe å le av hver eneste dag.
Jeg antar jeg ikke er den eneste som synes at “WARNING: HOT CONTENTS” på lokket til den varme kaffen man akkurat kjøpte er utrolig komisk?

Jeg synes Matija skal stress-teste karabinkroken (uten pennen selvsagt) :stuck_out_tongue:
Selv om den er av plast, kan det hende konstruksjonen tåler 30-40 kg., siden kroken “låses” nå den er lukket.