Det røde hus

Endelig er det her, resultatet av min idé om hvordan man kan få brukt alle disse hersens røde slope-delene, kombinert med et ønske om å lage et hus til Fabuland sigfigen min.

Noen flere bilder på flickr.

To veldig kule teknikker der. Så veldig pent ut utenifra. Men må vel opp i Fabuland skala for å kunne forsvare de tykke veggene om man skal ha interiør.

Fantastisk flott moc Cecilie :smiley: Liker hvordan du har brukt slopes til vegger og hvor detaljert du har gjort interiøret…

Veldig stilig, og en flott effekt når man vinklet takelementene på den måten. Flott interiør også.

Fantastisk teknikk med veggene!
Og masse detaljer inni huset også.
Men hvorfor 2 stud tykke vegger innafor? Kunne vel strengt tatt bare vært 1 stud tykke? Eller er det noe annet som er skjult her?

Takk :smiley:

Jeg tror det kunne fungert fint med minifig skala også. Må jo ha tykk isolasjon på husene her i kalde vinter-Norge vet du :wink:

Nå må ikke du spørre så vanskelig da :stuck_out_tongue: Er en stund siden jeg fikla med å få på plass veggene (i desember var det vel…), men tror det skyldtes at festemekanismen jeg har brukt for veggene måtte en stud lenger inn. Nå er forøvrig ikke veggene mer enn 1 stud tykke, bortsett fra helst ytterst, for å skjule mellomrommet (som jo er fyllt med glava! :stuck_out_tongue:). Lurer på om ikke det også handlet om at jeg fikk noe issues med at det blir litt “trykk” på takbrikkene hvis innerveggen var helt ytterst (det føltes i hvertfall litt “skvis” å klemme inn den ekstra raden for å skjule mellomrommet.)

Fabulaktig

Pent! Fine løsninger og artig vannslange :slight_smile: Sjarmerende!

Enig, sjarmerende er et godt ord :slight_smile:

Liker vannspruten og interiøret - og veggteknikken er jo veldig stilig, selv om den har som ulempe at veggene blir veldig tjukke.

Slopene ser virkelig ut som liggende kledning - glimrende ide. Og siden ingen andre har kommenter det…den lille detaljen på senga blir ekstra morsom midt i alt det søte.

Birgitte

HA HA…Så ikke de håndjerna første gang, kult. Imponert over kreativiteten her inne!!! Mange ideer jeg har fått til å løse problem jeg har møtt på, keep it up alle sammen :laughing:

:mrgreen:

Wow - dette var imponerende! Godt jobbet! Slenger meg på alle andres hyllester og kommentarer, dette var bra saker.

Om man skal være pirkete, så er det eneste jeg savner; en trapp mellom etasjene. Eventuelt muligheten for teleportering mellom 1. og 2. etasje. Slikt hører jo hjemme i Fabuland!? :slight_smile:

Trapp du liksom, er jo ikke bakvegg engang, kanskje man burde klage på trekken før man klager på manglende trapp? :stuck_out_tongue:
Så lenge bakveggen ikke fins er det jo bare å hoppe opp til 2. etasje :wink: Kaniner hopper jo som kjent ganske høyt :sunglasses:

… og dessforuten kan jo trappen være i det tilstøtende tilbygget som er på baksiden og som ikke vises på disse bildene :wink:
Er jo der stua er med en trapp opp til andre etasje hvor det også er en hems over stua…

Nemlig :mrgreen:

Du har alltid så mange fine detaljer, likte telefonen og vannkranene, og selvfølgelig detaljen på sengen :smiley:

Mange flotte detaljer. Du er utrolig iderik Cecilie. :slight_smile: