Det Kongelige slott

Hva med å lakke de grønne ?
Bruke de hvite også spraylakkere de grønne og med en pensel markere en hvit runding på toppen.
Men de finnes som standard farge i grønn i LDD. Så litt mystisk om LEGO ikke har laget de i den fargen da…

[attachment=0]GardistPrototype-480x640.jpg[/attachment]
Prototype med det jeg hadde for hånden. :slight_smile:

Meget PENT :slight_smile:

Hatten med “plym” er helt 100%
En torso med trykk og hvite striper i buksene og grønne eupaletter så er vi der. Men designmessig er dette riktig sammensetning av uniformen.
Burde kjenne denne uniformen godt da jeg brukte den nesten hver dag i ett år (2005).

I dag er jeg medlem av Gardemusikkens veterankorps.

Litt veien videre for modellen av Slottet:

Nå bygger jeg Slottsplassen. Den skal videre stilles ut På Kloss Hold i Trondheim (neste helg), inne på Slottet fra ca midt i juni til midt i august (perioden det er Åpent Slott) og LEGO Fan Weekend (Skærbæk) siste helgen i september :slight_smile:

Wohaaaaa!!! :mrgreen:

Skal du ha Eli i slottstrappa? :laughing: :laughing:

WOW! Awesome! :smiley: Et bygg som fortjente å bli bygget i LEGO, og du har virkelig gjort en gjennomført og dedikert jobb :smiley: Har du tenkt på Oscarshall på Bygdøy? Mye rosa da men… :slight_smile:

skulle ønske jeg hadde så mye lego…

Var på Åpent Slott, og det vakte oppsikt både hos store og små.
Guiden mente at det eneste som kanskje ikke var helt riktig var sauene som gresset i bakhagen :slight_smile:

På lik linje med Fugleværelset på Slottet (som har hentet motiver på veggene fra det ganske land…), så har Slottshagen fått noen ekstra innslag :wink: Fra spøk til side…det er kun en sauebonde som har forvillet seg og mistet kontrollen over baklemmen på bilen og prøver desperat å sanke inn sauene før de går amok i hagen :wink:

Og da fikk jeg endelig somlet meg til å legge ut bilder av prosessen inne på Slottet. Husets herre og hans frue var ikke hjemme, så vi fikk være ganske mye i fred mens vi satte opp bygget. En helt spesiell opplevelse å gå rundt for seg selv og pusle uforstyrret i Lille Festsal…

Her er bildene, og for de som ikke gidder å klikke seg inn legger jeg ved et par smakebiter. Enjoy :slight_smile:

Etter at disse bildene er tatt har gardistene blitt byttet ut, så de har mørkeblå torsoer og svarte bein. Statuen har fått bedre armer (dessverre er utvalget i sand green begrenset…). Det er også blitt lagt på en svart duk utenfor modellen og ned til gulvet.

Takk til L@go for bildene :smiley: