Den største modular building til nå??? 10255

Kom over denne :slight_smile:

høres spennende ut :mrgreen:

reddit.com/r/lego/comments/ … ot_from_a/

Interessant, i linken var det en som nevnte dette: en.wikipedia.org/wiki/Assembly_Square
Og der står det bl.a. : "The first Legoland Discovery Centre in New England and seventh in the United States is located on the property. "

Men nå kommer vel lepin med dette settet til jul elns… Det beste er vel å ikke spre slike bilder.

10 år siden første discovery centre åpnet når settet kommer ut, så kanskje :slight_smile:

Er det noen som har prøvd seg på denne? Skal i hus, men den koster litt. Lurer på om jeg heller skal prioritere Fire Brigade og Grand Emporium i første omgang.

Må ha når du samler…
Fin byggeopplevelse, masse fine nye brikker, f.eks makaroni tiles, kvartsirkel tiles, 1x1kloss med stud på 2 sider(hjørne) osv.

Er det et budsjettspørsmål ville jeg kjøpt de utgåtte settene først - disse vil stadig stige i pris, mens Assembly Square vil være i salg med konstant pris i minst et år til…

Når man først har startet å kjøpe de modulhusene så kan man jo liksom ikke stoppe… blir jo litt teit å ha noen huller i den rekka :slight_smile:
Jeg var jo “heldig” (eller lur?) som startet allerede med Cafe Corner når det kom ut.
Så jeg har selvsagt anskaffet og bygget opp #10255 Assembly Square. Jeg er storfornøyd med både byggeprosessen og designet på bygget når det er ferdig. Det er en en hel bråte med hint til andre LEGO sett i dette settet. Og det har en masse flotte byggeteknikker som jeg ikke har vært helt klar over før nå, og da selvsagt en masse deler som er brukt på en ny måte iallefall for meg. Jeg er ikke helt sikker men tror det er noen nye deler som også blir brukt i dette settet.
Hadde det ikke vært for prisen så skulle jeg kjøpt ett sett nr 2 bare for delene da det er tonnevis av VELDIG flotte deler her.

Fikk kjøpt 10255 mens det var triple VIP-poeng på lego.shop. Regnet med at det kanskje ville være vanskelig å gjøre kjøpet av den mer lønnsom. Har ikke kommet meg i gang med byggingen av den ennå, men gleder meg veldig til jeg får gjort det. Vet ikke når det blir, men har stuet den bort i et skap i mellomtiden. Ute av syne, ute av sinn :smiley:

Og nå har det kommet et ENDA større modulhus! :open_mouth:
70620 Ninjago city har 4867 brikker, og ja, det er i modulhusformat! :wink:
Digger det og gleder meg til den blir sluppet! :smiley:

Jeg skal selvsagt ha denne, men så lenge denne er i salg så prioriterer jeg de utgåtte jeg ikke har. Cafe Corner og Green Grocer får jeg nok aldri, men Gran Emporium, Fire Brigade og Town Hall bør jeg kunne få tak i.

Kult! Jentene mine er på Lego Elfs og Lego Friends så vi har ingenting Ninjago i hus, men dette var litt kult. Må kanskje lage en ny “chinatown” bydel…

Fikk en gutt i vår, så jeg krysser fingrene for at han også får interessen og vi kan begynne å kjøpe inn litt mer guttete lego etterhvert :smiley:

WOW! For et sinnsykt kult sett :smiley:

Bygget, beundret og plassert i byen forlengst! -Og et uåpnet. Når du kommer så langt som å bygge det er det et tips å følge tegningen men bytt om de to baseplatene slik at du ender opp med muligheten for to separate bygninger, 16x32 + 32x32 i stedenfor bare 48x32.

https://www.instagram.com/p/BSUSfTYgBnG/?taken-by=chilis_no

Som andre har sagt, prioriter de eldste først siden prisen har en tendens til å bare øke. Lykke til!

Godt tips:) Gleder meg til å bygge det. Jeg har ikke kunnet ta meg råd til å kjøpe noen av de gamle enda…