Den nye LEGO-katalogen

Lurer på om LEGO trenger en ny “brikkesammentrykker” før bildene til neste katalog skal tas? Han som har hatt jobben i år er ikke så sterk i klypa! Se f.eks. forsiden. Very Happy

Så katalogen har kommet i butikkene?

JEPP!

Whee… da vet jeg én ting jeg skal i morgen i hvert fall :smiley:

Merkelig, mitt eksemplar var et ganske utmerket et. Merket meg forøvrig at jeg syntes den kanskje var litt tynn, pluss at det lå en Exo-Forcetegneserie i midten. Den er nå trygt arkivert med sammen med eksemplarer fra helt tilbake til '91, pluss en delvis en fra '89.
Kjøpte også 7942, 7945, 8132, 8133 og 8134 i samme slengen. 7945, brannstasjonen, er et utrolig flott sett, det var detaljer i settet som LEGO lett kunne ha latt være (f. eks sengen), telefonen i resepsjonen og kaffebryggeren. Monteringen av både flagget og antennen på tårnet minner meg om de gamle LEGO-bygningene jeg har fra barndommen min (f.eks havnepolitistasjonen fra tidlig 90-tall). Bilene som følger med er også langt flottere enn de bilene som hittils har vært tilgjengelig. 7942 er også flott, skjønt den kunne vært smalere. Den har forøvrig samme tilkoblingshøyde som sin større artsfrende 7239, så tilhengerene kan byttes rundt uten at det ser latterlig ut. Jeg tør faktiskt si at det ser bedre ut!

Jeg synes det er helt supert (og ikke minst viktig) å ha sånne små detaljer.

Da har også jeg vært å hentet den nye LEGO katalogen.
Vel, det var ett par 8272 Snøskutere som fulgte med fra butikken. Har ikke kommet så langt at jeg har åpnet pakkene. Men de virker veldig lovende.
Bilder kommer etterhvert (med modellene i sitt rette element).