Deformert brikke

Har nettopp funnet en feilprodusert brikke i årets FLL-sett (9763):

Siden FONIX også nylig skrev om feilproduksjon, så er jeg litt bekymret for utviklingen.
En annen ting med dette settet er at brikkene i fargene rød og blå har store variasjoner fargen. Nå sa jo Jan Beyer under omvisningen i Billund at de hadde hatt problemer med enkelte farger, så det stemmer tydeligvis.

Hei!
Den er jo ikke feilprodusert, bare tygd på.
Etter tanngarden å dømme, burde det være Hugo, rotten fra hall 6.
Denne her: http://www.brickshelf.com/gallery/Micha/Tip/legostein.jpg

derimot, er feilprodusert hhv sprøyteforma er det. Var det.
Da reiser spørsmålet seg: Er den verdt å oppbevare som kuriositæt eller file jamn?
Hilsen
Michael

Koffor funka ikke html???

Jeg ser det ikke er noe galt med koden, men:

Sitat:
Valg HTML er Av BBCode er På Smil er På
Laughing

hei!
vel, vel.
Visste æ ikkje at ytlendinger ikkje har humor…
Kan man sjøl slå på dise greiene el. ligger det hos programmet?
Og æ skal ikkje sei noko om kor lenge det tok mæ å finne ut av den klossen.
Mich.a

Administratoren må tillate HTML, noe han tydeligvis ikke har gjort. Razz

Det er dog ikke nødvendig å bruke HTML for å sette inn bilder, det kan du gjøre sånn:

Kode:
[img]http://url/bilde[/img]

Ja nemlig. En URL nå, så er du der.

Kom plutselig på at jeg hadde glemt å legge ut bildet av den deformerte brikken jeg hadde.
Her er bildet:

Som dere ser er den nederste brikken litt kortere og er buet på langsiden. Den buede linjen helt til venstre på brikken er merket etter at jeg forsøkte å presse den på før jeg skjønte at noe var feil…

Hva slags materiale er disse laget av? Isopor? Har aldri sett et merk på den måten laget av en annen legokloss. Legoens største fiende må da vel være tenner!..
Klossen til Thomas må vel ha vært gjennom en gjenstridig sorteringsmaskin… Ser ut som om den er bøyd i tillegg til “gnagd” på…
Da er det vel en fordel å lage en sorteringsmasin for Lego av Lego…

Nåja, det hakket der er ikke så dypt som det ser ut til. Men det må jo legges til at jeg jo forsøkte atskillige ganger å presse den på. For fra oversiden ser brikken helt perfekt ut. Var etter mange minutters førsøk med hard pressing (joda, jeg er litt fingersterk) at jeg fant ut at det faktisk ikke var meg selv som var blitt en ukompetent LEGO bygger og ikke klarte å treffe knottene rett, men at klossen faktisk ikke var helt rett laget Smile
Den funker greit om jeg fester bare ene halvdelen til en knopp, men siden den er for kort så går den ikke å feste over to knopper…
Og som svar på hva de er laget av så er det såkalt ABS plast.

Tekno wrote:
Klossen til Thomas må vel ha vært gjennom en gjenstridig sorteringsmaskin... Ser ut som om den er bøyd i tillegg til "gnagd" på..
Ja, enden er bøyd sl.a det ikke går an å sette en pin i det ytterste hullet. Kan ha skjedd i stansemaskinen, siden klossen antagelig må ha vært varm for å bli deformert slik.

Jeg har denne:

Husker ikke helt hvor jeg fikk den fra, men er 99% sikker på at den ikke kom i et sett jeg satt og bygget, så mulignes fra plukkekasser i Legoland…
aj-ml

Førerhusbrikken til 7897!? Dette må vel være eksempelet på en masseprodusert, deformert brikke?

Fant 3 stk av samme brikke som Fønix, men ikke så markant kortere bare så kort at den ikke passet, og når den ble presset ned spratt den opp igjen.
Hører til 8285 hvor det sitter mange i radiatoren.