Decals og custom minifigs

Hva er holdningen her inne til minifigurer som modifiseres? Tenker på hjemmelagde eller kjøpte decals (klistermerker) eller kjøpte custom minifigurer?

Jeg elsker Lego minifigurene og deres unike “uttrykk”, Star Wars er for eksempel sterkt knyttet til Lego for min del. En Lego Darth Vader er for meg en fullverdig Vader, om det gir mening. Også finnes det ting som jeg liker som jeg vet Legogruppen aldri vil utgi minifigurer av, som Geralt fra The Witcher serien. Men det finnes decals eller modifiserte minifigurer å få. Hva syntes folk om slikt?

Personlig er jeg litt på gjerde. Jeg liker at noen lager slike ting, men jeg føler på at om jeg kjøper decals og klistrer på selv så ødelegger jeg en orginal minifigur som jeg eier og de modifiserte figurene er svært dyre å kjøpe i seg selv…

Jeg synes decals/prints er greit så lenge det er bra utført. Custom minifigurerer er ofte for stivt priset for meg, men jeg synes f eks Citizen Brick har laget noen flotte figurer som jeg gjerne skulle hatt.

Er ikke noen fan av disse leire-greiene som noen holder på med, da forsvinner LEGO feelingen synes jeg.

Skulle jeg forsøkt meg med decals selv så hadde jeg enten plukket deler fra duplikate figurer som jeg ikke bryr meg så mye om, eller bestilt deler fra Bricklink/Bricks & Pieces til formålet.