De internasjonale LEGOreglene for søsken.

  1. Alle har rett til å bygge sine egne originalsett, når man selv vil. Hvis noen andre har tatt deler som tilhører settet, må de hjelpe til med å finne tilsvarende deler fra fellesboksen. Hvis tilsvarende deler ikke finnes, må delen umiddelbart tilbakeleveres.

  2. Ubrukte deler, skal legges i fellesboksen ved lekens kveldsslutt, og alle deltakere skal hjelpe til med å rydde.

Ethvert brudd på reglene, straffes førstkommende lørdag, med betaling av lørdagsgodteri til fornærmede. En namme pr. del. Max 5 nammer.

Oppfordres det her til KUN å bygge originale sett?

Hva med å oppfordre til å finne en enda kulere del enn den originale som mangler og komme opp med ett design som er bedre og mer innovativt?

Glad jeg ikke har barn og slipper denne krangelen…

Og når jeg selv var barn hadde mine søsken ikke like stor intresse for LEGO som meg selv så da ble det meste automatisk mitt når det hadde kommet inn i vår (les: min) LEGO-koffert :slight_smile:

Nei overhodet ikke. MOCer består jo av brikker fra andre sett, og følgende er nok en kjent strofe for mange foreldre: “Den delen er min, for den hører til settet mitt”, når da den andre ungen har brukt delen i sin MOC. -Ergo behov for regler vdr. egne deler tilhørende egne sett.

Det hører dog med til sjeldenhetene at originalsett blir bygget opp igjen, bare påstander om så skal skje :wink: