Dårlig plast i legobrikker ?.



Jeg skulle skille 2 1 x 4 plater med 2 brickseparatorer da den ene ble ødelagt i kanten snudde den men samme oppsto igjen på andre siden.
Har aldri opplevd dette før.
:frowning:

oioioi :open_mouth:
Må være en eller annen form for produksjonsfeil, siden den ryker på begge sidene.

Har ikke opplevd noe slikt selv, men nå har jeg kun eid brickseperatorer i 5-6 måneder…såh…

Wow, det der var jo helt drøyt! :open_mouth: Var det en veldig gammel plate? For de kan visst bli litt sprø med årene…

Jeg syns også det var rart at en slik plate skulle knekke. Den kan jo ikke være så gammel da mørk blå 1x4 plate ble startet å produsere første gang i 2004 etter hva jeg klare å se av Bricklink.
Så da må det jo være en produksjonsfeil på denne.
Dette var den underste platen? Satt dem fast i hverandre mer enn normalt? Det kan jo være platen over som var produksjonsfeil på slik at den ble trangere under og dermed satt mye bedre fast i denne platen. Dette skal jo uansett ikke skje. Har ikke hørt om at slikt skjer på så nye deler.

Det var en hvit 1 x 4 plate under denne mørke blå platen,den hvite platen fikk ikke noen skader.
Forstår ikke at det kunne skje må være produksjonsfeil på den som er ødelagt.
:frowning:

Det bedste man kan gøre er at sende beskrivelse af hændelsen og billeder til Customer Service…

Så denne blå var øverst av de to? Da er det jo enda merkeligere at den knakk der den knakk. Tenkte det var studdene i brickseparatoren som dro med seg sideveggen på denne platen

Har opplevd noe lignende med en 1x6 reddish brown plate. Gikk rett i søpla. Merket at den var laget av noe stivere materiale og var mindre fleksibel. Trodde først den var fake, men LEGO-merket var på alle knottene.

Har tatt å lagt den ødelagte platen i en polybag for senere undersøkelser,ser nå at platen er vanlig blå ikke mørkeblå har sammenlignet med noen mørkeblå klosser fra siste lugbulk.
:open_mouth:

Daws, I piger og drenge!

Lego kan splitte, hvis det er utsatt for kontakt med fett og har litt spenn i seg.
Det er nok med det spennet den har, hvis to klosser er satt sammen.
Uvisst om det fettet som kom fra støpeformen (Det er ikke orntli fett, sannsynligvis silikonolje, men hemmelig) er nok.

Husk: For Legoen: vask hendene.

Iblant ser man små bobler i glass-Lego, dem ser utsom knekkpunkter, men æ har ikkje lagt merke til slike knekk.

Ka e nå glass-Lego?
Gjennomsiktig, ikke-opak, transparent. Glass, m.a.o.
Men det er jo også en annen type plast, ikke Abs, men polycarbonat.

Vaskede hilsener
Michael