Crane Truck?

Har noen sett denne brickset.com/detail/?Set=8258-1 i noen norske butikker ennå? Den ser utfordrende og utrolig bra ut. Endeling en pal-finger kran som ser ut til å fungere. De linker til b-modellen under byggebeskrivelser hos Lego, men ingenting om selve hovedmodellen ennå.

Den er like brikkepakket som den store mobilkranen. Huff, er helt hekta igjen, svidd av mange tusenlapper nå, og det ser ikke ut til å stoppe. :slight_smile:

Den er jo akkurat kommet i salg på S@H så da antar jeg at det iallefall blir høst før vi ser den i butikkene her i landet…
Kunne gjerne tenkt meg denne selv. Liker spesielt de nye panelene. Den er jo flott konstruert også.

Tja, jeg tipper at den kommer August-September.

Så vidt jeg vet har den en fiffig mekanisme i svinghjulet til kranen, som overfører krefter fra to aksler uten at de blir påvirket nevneverdig av posisjonen til kranen - dvs, kranen kan rotere 360 grader fritt uten noen interne overføringer kommer i veien. Jeg har hørt at man har brukt 2. generasjons differensialen for å oppnå en slik effekt, men denne bruker visstnok drivringer og clutch-gir, om jeg har forstått det riktig.

Var redd for at det ble så lenge ja, jaja, den som venter osv. :slight_smile:
Det blir i hvert fall veldig spennende å se kraftoverføringen i leddet ja. Jeg lurer meg på om de har laget en tannet albu som går mot et tannhjul, slik at man hever hele armen. Det ligger foreløpig bare b-model byggeinstrukser på lego.com, så det er vanskelig å se. Kommer vel på assorterte siter etter hvert.