Collectible Minifigures Series 13

Tyske LEGO.com lastet midlertidlig opp LEGO-katalogen for 2015 på nettsidene deres tidligere i dag (iflg. artikkelen nedenfor), og i denne katalogen var det bl.a. et oversiktsbilde over kommende
serie 13 med Collectible Minifigures. Hvis du ønsker en sniktitt på hvilke figurer som kommer, kan du lese denne artikkelen hos Bricks and Bloks, eventuelt trykke her for å gå rett til oversiktsbildet.

Synes dette ser ut til å bli en av de bedre seriene; mange kule her, som goblin-karen, kvinnelig cyclops, enhjørning, barte-cowboyen og sist men absolutt ikke minst, den fantastiske pølsemannen! :smiley:

Ligger ute på Brickset også nå:

Les mer her: brickset.com/article/13164/colle … -13-images

Lego har også delt mer detaljerte bilder på sin facebook-side

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152556993288403.1073741877.6665038402&type=1

Jeg vil gjerne bestille en eske nå!

Ble resten av katalogen også lastet opp på den tyske siden, og i så fall, er den fremdeles å finne noe sted?

5 jenter i år! Må være ny rekord… Ser Lego bruker samme prinsipp som tidligere - parnere til tidligere figurer. Som discodama, kyklopsdama, samurai krigeren og sheriffen som har Wanted plakat på den slemme cowboyen fra serie 6, og vakten til Kleopatra.

Veldig kult, men skulle ønske de hadde partnere litt nærmere i serier - vil du ha herr og fru disco, må du ha fiuren fra serie 2! Herren til kyklopsparet er fra serie 9. De fleste andre fungerer alene, men fru kyklops? Hun er bare merkelig på engen hånd.

Men skal helt garantert ha en kasse, og siden mannen har alle seriene, kan jeg antakelig lage par av akkurat de figurene jeg vil :smiley:

Og jeg digger den onde trollmannen, kongen, pølsekaren, arkeologen, snekkeren og den indiske slangetemmeren!!!

Fra artikkelen: “Because earlier today, the German LEGO website temporarily uploaded images from the first LEGO 2015 catalog–including the first gorgeous, hi-res photo of LEGO Minifigures Series 13 71008!”

Står “temporarily uploaded”, så det var vel muligens en glipp at den kom ut allerede, og har blitt fjernet. Slik jeg tolker det, i alle fall…

Ny pris på disse, gitt… 29,90.

Kanskje de norske legoprisene i 2015 blir litt høyere enn vanlig på grunn av kronekursen? Synes det ser ut til at det nye modulrbuilding settet også ligger høyere “på norsk” enn ellers i europa (i forhold til hva jeg har oppfattet som normalt tidligere). Er det bare en følelse jeg har, eller er det flere av dere som tenker det samme?

Jeg vil tro disse prisene er satt før den kursutviklingen vi har hatt nå nylig. Jeg synes prisene har vært litt lavere på en del sett nå siste året enn tidligere, faktisk. F.eks. superheltsett med 3 minifigurer har tidligere hatt standardpris på 299, men var 249 i forrige runde. Uten at jeg vet om det kan ha noe med antall brikker å gjøre, da.

Minifigurene har gått opp mye i USA også, for eksempel, i forrige runde kosta de 4 dollar, altså ca samme pris som her! Der hvor lego ofte ligger på… ca halve prisen, tror jeg.

Det kan se ut som LEGO følger tidligere standard med 3 komplette sett pr boks.
Nå vet jeg ikke hva prisen vil bli for en boks (kanskje Dragev vet noe her?) men kan det være en ide om vi går sammen flere om en boks og da lager 3 komplette sett?
Etter mye klemming på Series 12 posene (og en snill Brio butikk på Kløfta hvor de lot deg bytte dubletter) så har jeg endelig fått den komplett, men har fått en del rare blikk fra butikkansatte rundt omkring…

Jeg er gjerne med å spleiser på en komplett serie!!! :smiley:
send meg pm :wink:

Jeg ønsker også å være med på å spleise!

Hehehe, kjenner meg igjen her… Var ute etter noen enkeltfigurer (spesielt noen eks. av Video Game Guy) fra Serie 12 og har stått en god stund på Obs! på Jessheim et par kvelder og tafsa på poser.
Den knitre knitre-lyden er i grunn ikke veldig diskrét… :laughing:

Når kan vi forvente å se disse i butikkhyllene? Er vel rett rundt hjørnet nå?

Virker som en del butikker får inn levering i uke 2/3 så krysser fingrene for rundt da.

Eller… for de av oss som nå har en fintfølende vekt - kan man med den skille mellom posene? :slight_smile:

Noe ala dette, men for serie 13 (og gjerne de andre óg)

Flott serie dette ja. :smiley:

klarte ikke og vente,så handlet fra Ebay for en stund siden :laughing:

Serie 13 har da virkelig vært i butikkene noen uker? Så dem på Extraleker for en stund siden, men hadde ikke tid til å gå igjennom for å finne full serie.

Jeg ender stort sett alltid med å kjøpe en eske, men jeg kjenner jo bestandig hva som er inni posene, så jeg behøver jo ikke åpne annet enn de jeg vil ha. Vil jeg ha flere av noen, kjøper jeg på butikken, og tafser på posene med beste samvittighet. Og får jeg kommentarer fra betjeningen sier jeg at jeg leter etter en spesiell figur. Da får jeg ikke ytterligere kommentarer.

Er det virkelig betjening som reagerer om man blir stående en stund og kjenner litt på posene? Jeg samler ikke på disse minifigurene, eller andre lignende “hemmelig innhold”-pakker, men det er da fullt forståelig at mange gjør det og ikke ønsker å kjøpe 50 pakker for å få tak i den ene de mangler… Ei heller blir de usalgbare om de blir kjent litt på.

Jeg kjøper aldri hele serier, men kun de jeg vil ha av figurene som regel på BL.
Det har jeg gjort denne gangen også, men mangler unicorn og pølseman siden de koster det hvite ut av øyet :S

Var bortpå den lokale obs’n nå og så de hadde fått inn slike plastremser med figurer! Regner ikke med dere kan svare på det siden dere som regel kjøper bokser etter hva jeg kan lese, men skader ikke spørre :wink: Ingen av dere som vet hvor i “remsa” de figurene befinner seg?!
Hadde jeg sluppet å stå å fikle på posene en kveld :stuck_out_tongue:

Jeg er overbevist om at figurene er på samme plass i hver boks og regner med det samme gjelder plastremsene.
Evt om noen vet hvor de ligger i boksene setter jeg pris på den infoen også :slight_smile: