Collectible minifig modulær hylle - oppdatert med serie 2!

Etter å ha skaffet meg en hel eske med disse minifigurene og stilt dem opp på en stor baseplate, så kom spørsmålet: hva skal jeg gjøre med dem? Så kom ideen: lage en hylle der hver og en av de 16 forskjellige figurene har et lite rom der de står i “naturlige omgivelser”. Ideen var da å lage 16 små vigs som så kunne settes sammen til en hylle. Jeg lagde meg derfor noen regler for størrelsen slik at de ville kunne passe sammen i en hvilken som helst konstellasjon, og de reglene ble da: 8x8 base, 9 + 2/3 brikker høyde (9 brikker + bunnplate og topplate). I tillegg bestemte jeg meg for at alle skulle ha åpning på venstre side og foran som et minimum. Så, nok preik, her er noen bilder av resultatet!
(flere bilder på flickr )





Stilig!!
Var en kjempegod ide å lage “rommene” modulære slik at de kan settes sammen i hvilken som helst konfigurasjon. Smart!
Og flott ble det jo også.
Gleder meg å se når du får Serie 2 og 3 også :slight_smile:

Kreativt prosjekt! :slight_smile:

Virkelig stilig, og mye morsommere å se på enn 16 minfigs på en “vanlig” hylle.

Super idé - og godt udført!

Genialt!

Heftig! skulle ønske den sto på hylla på rommet mitt :wink:

Da var serie 2 ferdig også. Alle bildene er ute på flickr siden min.

Og alle 32 satt sammen:

Dette har du teken på ja! :smiley:

Digger den diskokula og skulle gjerne sett hvordan du egentlig har laget den.
Var stilig den bølgen til surferen også. Vel egentlig er alt stilig…

Fantastisk…

Designet til discokula er inspirert av brickfoot sin micro death star på EB. Han viser hvordan han laget den her. Jeg slet veldig med å få den sammen, muligens fordi de gjennomsiktige diskene er mindre “fleksible” enn de helfargede.

Snasent, ganske enkelt snasent!

Edit: Viste bildene til fruen, og hun foreslo jeg skulle fylle veggen over kontorpulten hennes i kjeller’n med sånne:p

Å du steike hakke! For en knall ide og for en fantasi! Utrolig stilig og kreativt! :slight_smile: Skulle hatt litt av dine evner til dekorasjon!

Hadde vært noe om man kunne fått kjøpt disse modulene!
-RÅBRA!

Note to self: Jeg bruker deffinitivt for liten tid her inne på forumet!