City and train layout

Discussiont about the large city and train layout during PKH 2022!

What will you participate with?
Do you have a building you build a few years ago that is still “alive”? Bring it, so we get a huge city with small and large buildings :smiley:

Just to add to what Harald is saying above: We’d really like next year’s city/train layout to be the largest and best one we’ve had, and for that to happen we need you to bring the stuff that you’ve shown before, which is now just hibernating in a box somewhere. Bring the box, whether it contains creations of your own, or copies that you’ve built using somebody else’s instructions. For example, I’ve got at least four or five of my own modular buildings sitting in a box, which haven’t been on display anywhere for at least four or five years. But I’ll be bringing them to Trondheim, to add to our huge layout in '22!

Will everything be required to be on MILS plates?

Vi tilpasser alt så det er ikke noe krav om noe :slight_smile:

Noen som har oversikt over de forskjellige modulene folk stiller med? Jeg tenker å lage en ladestasjon for elbiler og kanskje en aktivitetspark?

Når påmelding starter så er det bare å melde på :slight_smile:
Vi har hatt en layout med en 7-10 togstasjoner :slight_smile:

Finner alltids plass her og der.

Vi trenger noen som kan ta på seg og organisere oppsettet av by- og toglayouten!
Noen som føler seg kallet? :slight_smile:

Jeg har lyst å ta med en togbro med dobbeltspor. Hvis det lar seg gjøre kan den gjerne være del av et felleslayout. Den er bygget for å stå på et bord som er lavere en “standardbordene” rundt omkring. Den lave seksjonen er 7 baseplater (32x32 studs) lang, 179 cm, og bordet 29 cm lavere en standard. Broen bruker også en 32x32 studs baseplate på hver side i den høye seksjonen for å konvertere til en smalere avstand mellom sporene. Broen ska klare tog med 10 studs bredde. Det er i stort sett bare en bro, med minimalt av miljø.

3 Likes

Hi guys!

I am helping PKH with sorting and making a suggestion for a layout for the train/city layout. If you have any modular buildings or other building standing around and might bring them it would be great. Last I checked there was very few modulars on the list and none of the offical ones. I have some of them, but without lights. Do you have any you can bring?

Looking forward to making a very cool setup!

-Christian (Brikkepappa)

Hi
I would like to participate with two train MOCs. One NSB BM75 and one NSB Di3. They are both rather stiff, and may need custom curves to be able to run. Unfortunately I don’t have such curves myself. Is there any chance that someone will bring some custom curves to the exhibition😃?

Hei, I am still not able to upload pictures at discord, so I’d like to post my BlueBricks-Plans here for thoose, who have to make the final plans. Sorry for any inconvieniences about this.
if anybody could help me to figure out what the problem with discord might be, I would appreciate this.
Here the plans:
Modul 1: 16x2 Baseplates


Modul 2: 16x2 Baseplates

Modul 3 park 2x2 Baseplates (can be placed erverywhere for decoration if needed)
Modul 3 Park

Stephan

1 Like

Her er en foreløpig skisse. Stephan sine moduler mangler foreløpig.

-Christian

Hei tog entusiaster
Da har jeg fått avklart min mulighet for å delta på City/train lay out på PKH 2022.
Kommer fredag formiddag, tar med noe skinnemateriell og tog/togsett. Noen MOC og noen City tog sett.
Da jeg er sent ute med påmelding har det ikke vært så enkelt å melde meg på. antar at påmeldingskjema er tatt ned fra PKH siden.
Har kontaktet Harald på mail for å melde meg på.
kletvoldlego/Mogens

Hei. Layouten er allerede tegnet, men om du klarer å sende meg en tegning/bilde og størrelser (i studs/baseplater) så skal jeg se om jeg klarer å mekke noe plass til deg og ditt.

-Christian (som tegner by/toglayout for Harald & co)

Her er “endelig” oppsett slik det blir under PKH2022. Det er fremdeles noen tomme plasser, men jeg venter på tilbakemeldinger fra to utstillere før det kan tegnes inn.

-Christian

Hei
Ser at det tilsynelatende er plass på Heimdal siden, i hjørnet mellom parken og Vålåsjø stasjon.
Jeg har en fire spors lokstall med rette skinner i størrelsen bredde 2 baseplater og i lengden 3 baseplater.
Det er mulig å kjøre ut av port i begge ender av stallen
Ser for meg at stallen plasseres direkte i naboskap til dobbeltsporet på Heimdal siden og helt inn til sving mot Vålåsjø.
Da er det mulig å etablere utkjøring i begge ender av de to spor i stallen som ligger lengst borte fra dobbeltsporet.
Og jeg har mulighet for å tilpasse penser til LEGO standart eller evt TrickBrick R104 penser.
kletvoldlego/Mogens

Hei.

Har du mulighet for å sende meg en tegning og/eller foto av modulen du tenker å bruke samt størrelse i studs eller baseplater? Plassen du indikerer er egentlig reservert en annen modul, men jeg kan forsøke å plassere inn din et sted også om jeg får en tegning før lørdag.

-Christian


Hei
Her kommer et par bilder av lokstallen. Er det OK. 2 baseplater i bredden og 3 baseplater i lengden. Baseplater på 32x32 studs. Og med fire spor paralelt gjennom stallen. Med utkjøring i begge ender.
Såfremt du ikke finner plass i selve skinne lay outen kan lokstallen stå for selg selv med lokomotiver. Blir det ikke plass i det hele tatt, stiller jeg allikevel med en del togsett MOC/LEGO togsett. Send meg gjerne en tilbakemelding.

Har også avtalt med Are å kjøpe stasjonen til Yonis Levi fra Israel som Are selger på PKH 2022 salgssiden. Den står på en stor grå baseplate. Sjekk bilder på salgssiden.
Har du den inne i ditt forslag til layout?

kletvoldlego/Mogens