Cafe Corner

Noen som kan svare meg på om Cafe corner (10182)blir å få kjøpt i Norge ?
Med hilsen
Arne

guest wrote:
Noen som kan svare meg på om Cafe corner (10182)blir å få kjøpt i Norge ? Med hilsen Arne
Strengt tatt ikke annet enn "educated guesses". Vi har diskutert det i tråden om Cafe corner her på forumet. Konklusjonen er vel noe sånt: Det er et shop.lego.com-exclusive-sett, så da er det nok ikke vanlig butikkdistribusjon. Og Lego sender ikke til Norge. Av og til kommer slike sett inn i utvalget til Smart Club og lignende steder, men det er veldig lite forutsigbart og jeg ville nok ikke satsa på at det var noe som kom til å skje Sad . Ofte finnes slike sett i Legoland, men ikke alltid. Det varier også fra Legoland til Legoland hva de tilbyr (vi sjekka Windsor og Billund opp mot hverandre i fjor sommer). Skal man til Danmark likevel kan man jo sjekke (og om man ikke skal ha en full dag i Legoland lærte noen av oss fra Brikkelauget i fjor høst at det var mulig å stikke inn i butikken en halvtime uten å betale inngang Laughing ). For å være sikker på å få tak i det så anbefaler jeg å kjøpe det gjennom shop.lego.com og få det tilsendt et sted du kan hente det ut/få det tilsendt i et land Lego sender til. Det er dog fysisk stort (58x48,5x10 cm), så det trengs en stor koffert for å frakte det hjem på fly (been there, done that Very Happy ). Kanskje det er på tide med sikkelig underskriftsaksjon for å åpne for leveranser til Norge? Ev. e-post-pepringskampanje? aj-ml

Takk for svaret !
Merkelig markedsføring av Lego.
Ja,ja settet er et must, så jeg får vel ta en “Dansketur” ved anledning Smile
Hilsen Arne

Eller du kan bruke utenlandskontakter, slik som jeg gjør. Er heldig nok til å ha slektninger i både Sverige og Danmark, så jeg kan ha de til å ta i mot for meg, og så henter jeg når jeg en eller annen sjelden gang skal ned på besøk. Fungerer utmerket når det er nok bagasjeplass i bilen, men er fryktelig tungvinnt. Confused (Og jeg må si at jeg liker det ikke helt, heller, spesielt ikke med sånne kjempeesker som Café Corner)
Er enig at det er merkelig markedsføring av Lego (Norge har et veldig høyt salg av lego sett i forhold til folketall). Skulle gjerne visst nøyaktig hvorfor, annet enn det standardsvaret med at reglene er vanskelige - support er allerede på plass, har flere av medlemmene, inkl. meg, erfart. Lurer på om det har noe med distribusjon å gjøre?

Jeg har hørt at LEGO rett og slett ikke har lov til å sende til Norge, pga. noe bråk med EU… Confused Vet ikke no mer detaljer. Sad

UniqueBuilder wrote:
Jeg har hørt at LEGO rett og slett ikke har lov til å sende til Norge, pga. noe bråk med EU.. Confused Vet ikke no mer detaljer. Sad
Det der er rett og slett tull Smile

Legg merke til “vet ikke no mer detaljer”, det kan tolkes som “vet ikke noe helt sikkert”. Iallefall i min verden. Razz
Jaja, skyld på kildene mine. Twisted Evil

UniqueBuilder wrote:
Legg merke til "vet ikke no mer detaljer", det kan tolkes som "vet ikke noe helt sikkert". Iallefall i min verden. Razz Jaja, skyld på kildene mine. Twisted Evil
Skylder ikke på deg Smile

Jeg ringte Lego Norge.
Norge vil få svært høye avgifter på spesialsett. Grunnen er at vi ikke er medlem av EU.
Det er grunnen til at vi Nordmenn ikke får bestillt gjennom foreks. Shop at Home.(S&H) Altfor høye avgifter(Slik ble jeg fortalt det iallefall)
Hilsen Arne.

Det er ikke en grunn, det er en (dårlig) unnskyldning som jeg ikke kjøper. LEGO selges allerede i Norge. Ja, det ER dyrere enn i andre land, men likevel selges det… dog bare i visse butikker (og dette blir da en fin grunn for en konspirasjonsteori, eller at de bare er for late til å sende S@H-bestillinger fra hovedkontoret sitt i Norge). I tillegg har spesialsett ikke høyere avgifter enn vanlige sett.
Jeg skjønner det blir problematisk å sende fra Danmark (noe de kan gjøre for resten av EU), fordi det blir da tungvindt/dyrt for kjøpere med fortolling og hele greia, men de kan sende det direkt fra Norge etter at de har importert settene gjennom vanlige kanaler, bare de vil.

Lego Norge får bare drive med sitt. Laughing
Har fått lasta ned byggeveiledning på Corner Cafe.
Så får jeg bare lage min egen versjon. Laughing Det jeg eventuellt mangler av klosser får jeg bare kjøpe på Brick Link.
Fant en Tysker på Brick Link forresten. (Brick-World)
Han skulle ha 36 Euro i porto + 174.95 Dollar for Cafeen.
Arne

gjest wrote:
Jeg ringte Lego Norge. Norge vil få svært høye avgifter på spesialsett. Grunnen er at vi ikke er medlem av EU. Det er grunnen til at vi Nordmenn ikke får bestillt gjennom foreks. Shop at Home.(S&H) Altfor høye avgifter(Slik ble jeg fortalt det iallefall)
Det høres litt ut som et "førstelinjesvar" (aka. GPP). Faktum er at Sveits har S@H, så det går helt klart an å sende utenfor EU. Confused Lego selger anna lego til forretninger i Norge, og har folk på jobb i Sandvika. Andre firma sender ting til Norge uten at vi som mottar trenger å fortolle. Nordic Lenses (feks.) sender kontaktlinser til Norge fra Sverige i pakker med verdi langt over 200 kroner. Ikke 100% sikker på hvordan akkurat de organiserer dette, men: Idea det Lego kunne gjort er å lage en større forsendelse med ferdigpakka bestillinger en eller to ganger i uka, sendt det til det kontoret de har i Sandvika og gjennomført fortollinga på den store pakka der, og så sendt ut enkeltpakkene derfra. Det ville knapt vært noe særlig jobb på de som var på det kontoret (pakke ut de 3 store eskene og sende dem ut fra nærmeste postkontor). Idea Om de ville tjene mye penger på det er vel litt usikkert, i allefall hvis de skulle klare å holde prisen fra katalogene, men at de ville fått en del goodwill fra oss er helt sikkert. Og så er jo nettbestilling litt det at "vi kommer selv og "henter" det vi vil ha hos dem", de behøver ikke anna distribuering enn å sende det til oss (det koster nemlig en del å rigge butikker og å markedsføre også). ... det er noen innenfor marketing og AFOL-jobbing i Lego som også er frustert over at vi ikke får sendt ting til Norge - men jeg vet ikke helt hvor vi burde sette inn støtet for å få hull på denne greia Crying or Very sad aj-ml