Ca kilopris på Duplo

Hva er rimelig? Skal kikke på en lot i morgen og vil vite hva jeg bør prute ut fra…

Tja, det varierer nok. Det er som med annen lego, noen klosser drar prisen opp, hele sett kan dra prisen opp.
-Og om ting er utplukket, så drar det prisen ned.
Personlig ville eg satt 100 kr kiloen som absolutt max om man ikke kjøpte sett.

(Duplo dyr og figurer (superhelter, disney figur) kan være dyre på bricklink)

Vet ikke om dette hjalp deg noe, til slutt er det uansett din magefølelse som avgjør hva du synest er en grei pris.

Takk :slight_smile:

Det er nok delvis utplukket, for jeg tror noen har vært der før meg, men det var også en del eldre brikker (om ikke det var akkurat de som ble plukket ut…). Først og fremst tenkte jeg det var greit å utvide “samlingen” med en del basisbrikker. Tviler på at de som selger (en bruktbutikk i Trondheim) har spesialkunnskap på enkeltelementer, så det er mer greit å ha et grunnlag for å si noe om hva en rimelig pris kan være for Duplo generelt.

Jeg aner heller ikke hvor mye det kan være snakk om, jeg er altså nummer to på lista (med mindre førstemann trakk seg) og har fått beskjed om å komme innom og plukke ut det jeg vil ha “for det er en del, altså”. Men hva er “en del” for noen som ikke er Lego-fanatiker? 2 kasser? 10 kasser? Det blir spennende :laughing:

Om noen skulle være nysgjerrige viste “en del” seg å være en blå ikeapose full, sånn ca. Får veie når jeg kommer hjem. De hadde priset det i bolker, og for alt ble det 700, som jeg gladelig betalte. Butikken drives som arbeidstreningstiltak for folk med psykiske problemer, og det er også det inntektene går til.

Han jeg hadde fått beskjed om å spørre etter viste seg å være space/Star Wars Lego fan (han lurte på hva jeg skulle med “alt sammen”, så jeg måtte jo forklare), så jeg tipset selvsagt om PKH :sunglasses: