Byggeplaten på Friends event i Legoland

Jeg var i Legoland i helgen, og da var det Friends event. Noen av våre venner fra danske Byggepladen var der med en liten utstilling - Oppdaterer med noen bilder bare jeg har funnet igjen kameraet i bagger og kofferter.
(MereteN, Klippoglim og Lattermild - ideer til neste PKH kanskje:) )

Jeg har smilt pent, og fått løfter om deltagelsae neste år om jeg melder meg inn i Byggepladen… så da gjør man jo det :astonished:)
Gleder meg til bilder

Må trene litt på å bygge, så er jeg klar til å være med der! Enten som bygger eller som tilskuer :stuck_out_tongue:

Der var kameraet ja!

flickr.com/photos/sjant1/se … 4196426901

Pariserhjulet synes jeg ser bedre ut enn det nye som nettopp har kommet (10247) og 2-side mosaikken var bare kul.

Utrolig stilig!! Så sykt mange fine detaljer og byggverk :slight_smile:

Bittert, jeg var i Legoland Billund hele fredagen med familien og fikk ikke med meg dette… :cry:

Var bare lørdag og søndag såvidt jeg fikk med meg.

Å fy søren, så kult!!!

Fantastisk parieshjul, utrolig dyrehage, råkult “dobbeltbilde” og rett og slett helt utrolig utstilling. Ser ut som det er duplodyr er i dyrehagen?

Helt riktig, det er Duplodyr i dyrehagen. Eller, det var en god blanding.
Eg digga endel av detaljene, som at Ariel held delfin show, Anna og Elsa går tur blandt isbjørnene.

Men favoritten min var fugleburet.

WOW :smiley:

Mange fine detaljer der. Det er et flott byggverk.
Eget tog(monorail) rundt parken og fuglehuset var jo en fin detalj.

Takk for mange flotte bilder!
Den dobbel-mosaikken var kul! Tro om man kan lage enda fler sider, og så lage en liten animasjon når man går rundt bildet og ser det fra forskjellige vinkler? Men dette var uansett flott laget. Bildene i seg selv var jo også morsomme.

Hele dyrehagen var også flott laget. Lurte litt på hvor den Pandaen kom fra, men ser nå at det er Duplo.

Hvis noen har lyst på detaljbilder av den dyrehagen, så er det Anne Mette Vestergaard som har laget den.

Hei - Klaus fra Byggepladen her. Nå også i Brikkelauget. :slight_smile:

Byggepladens deltakelse i LEGOLAND events er ikke begrenset til Friends. De seneste år har vi fået et bra samarbejde med dem, både i Events (eksempelvis Friends og Star Wars i telt i eventområdet) og i retail (medlemmer har taget deres “LEGO workshop” med i shoppen og MOC’er).

I den kommende weekend deltaker vi i Star Wars Days i et telt lørdag+søndag og værksted i den nye Star Wars shop (den gamle Chima shop).

Jeg har indsat planen for resten af 2015 nederst. Det går også at følge med på Byggepladens Facebook-side.

Det ville være cool om også nogle fra Brikkelauget var med på aktiviteter. Skal vi arbejde med det fra 2016?

Se eksempler på bilder fra tidligere events her:

 [flickr.com/photos/familiena ... 809824811/](https://www.flickr.com/photos/familienalgreen/sets/72157646809824811/)     (første værksted i shoppen)

 [flickr.com/photos/familiena ... 853275906/](https://www.flickr.com/photos/familienalgreen/sets/72157648853275906/)     (Technic værksted i shoppen)

 [flickr.com/photos/familiena ... 351560581/](https://www.flickr.com/photos/familienalgreen/sets/72157634351560581/)     (Star Wars i telt i eventområdet)

Årets program ser således ud (rød markering = er gennemført):

AFOL-værksted - lørdag d. 18/4 kl. 12-18 (LEGO Friends)
To deltakere

LEGO Friends Weekend d. 6. & 7. Juni
Fem deltakere

AFOL-værksted lørdag d. 13/6 kl. 14-20 (City/Creator)
To deltakere

LEGO Star Wars Days d. 20. & 21. Juni
Fire deltakere

AFOL-værksted - lørdag d. 20/6 kl. 14-20 (Star Wars - foregår i den nye Star Wars shop)
En deltaker

Ferrari dag d. 29. August
To deltakere

AFOL-værksted - lørdag d. 22/8 kl. 14-20 (Technic)
To deltakere

AFOL-værksted - lørdag d. 3/10 kl. 14-20 (City/Creator/Technic)
To deltakere

Efterårsferie - mandag d. 12/10 til fredag 16/10 kl. 14-20 (publikumsbyg)
(Denne aktivitet er stadig usikker. Vi skal have en aktivitet for at få den gennemført.)