Byggebord

Jeg tenkte i fjor (det vil si i år?) og året før, og sikkert året før det igjen…

At: Hadde det gått an å gjøre noe mer rundt bygningene som kreeres på byggebordene?

Jeg ser for meg en “fotostasjon” der vi har et lystelt og kamera satt opp så vi kan ta bilde av kunstverkene til de som vil, og sende bildet på epost til kunstneren (eller kunstnerens foresatte). Kanskje kan vi også premiere på noen måte? Vise bildekarusell på stor skjerm noe sted? Gjøre noe mer ut av det?

Jeg innser at ved å foreslå noe sånt melder jeg meg vel frivillig til å (være med å) organisere :laughing: Men er det en idé?

Yess - god idè!

Om du kan holde denne ballen i gang, hadde det vært supert. Kanskje vi kunne fått til en liten trøndersk Byggekveld-PKHdrodling før jul?

Nå er jeg ikke akkurat et kløpper på data, men ser for meg at noe slikt faktisk er mulig å autmatisere eller delvis automatiser? Eller tenker jeg helt feil?
En pad av noe slag (med innebygget kamera) står stilt inn mot ett slik fototelt, noen ™ lager en liten app (om det ikke allerede finnes) som tar ett bilde og sender det til en epostadresse som brukeren selv velger og samtidig sender en kopi til for eksempel en facebook side som Brikkelauget styrer. Vips så er all dokumentasjon av alle kreasjoner lett å finne tak i. Vinneren kan lett kontaktes på oppgitte epost.

Mener at de på vitensenteret her i Tromsø har brukt noe slikt på Lego-festivalene. Usikker på om det var noe LEGO hadde laget eller noe de selv hadde fikset.

Det er helt klart mulig å automatisere. Lego House har ørten stasjoner av diverse slag der du kan ta bilde av kreasjon og/eller deg selv med kreasjon. Det lagres riktignok opp mot billetten din, men det er sikkert mulig å fikse en “skriv inn epost her” først.

Spørsmålet er da om vi har noen som har tid/lyst/evne til å fikse en app. Teoretisk sett burde jeg kunne få det til, men jeg har aldri lagd en app før, så jeg har ganske mye jeg må sette meg inn i før jeg er i nærheten…

Det bør nok uansett være noen som står og passer på opplegget, men det er jo klart det krever mindre av påpasser dersom alt er automatisert…

Hvis vi lager et opplegg der publikum skal oppgi epostadresse, så tror jeg det er lurt å ha en boks de kan hake av i der aktiv avkryssing betyr at publikum ønsker en påminnelse om kommende PKH med dato.

Dersom dette lages må det også lages vilkår som publikummet må avkrysse på ref nye personvernlover.

Ja, hvis vi skal bruke epostadressen til noe annet enn å sende bilde + evt gi beskjed om premie må vi være sikre på at vi følger nye POL, det er mulig akkurat det er mer trøbbel enn det er verdt…

Jeg ser her for meg at det er ett program som viser alt som blir stappet i en mappe ett sted.
Ett problem er vel at hvis slideshowet blir så stort at de som ønsker å se sitt bilde må vente helt til neste runde.
I så fall kanskje flere av gangen?