Build the Change Tromsø 2015

Da er det duket for ny Build the change i Tromsø, eller LEGO festival som de også kaller det.

Det starter i morgen 1.oktober og varer til 18.oktober og avholdes på Nordnorsk Vitensenter rett ved universitetet i Breivika.

Er hovedsaklig åpent for publikum mellom 11 og 16 på hverdager og 11 til 18 i helgene. Samt at det er langåpent enkelte dager.
Se mer detaljer for åpningstidene her: nordnorsk.vitensenter.no/btc/index.php

Årets tema er Teknopolis - hva blir fremtidens teknologi og byggverk?

Brikkelauget vil også delta med en utstilling av en stor rom base laget av Kjellisbjellis, samt en by layout med automatiserte tog samt en del technic modeller. Dersom noen Brikkelauget medlemmer ønsker å delta er det bare å ta kontakt med meg, vi har rikelig med plass til flere bygg i layoyuten.

Alle er velkomne innom å kikke på vår layout og for å prate med oss om LEGO. Selv blir jeg værende der i helgene og 5-9 oktober på dagtid.

På fredag 8.oktober er det Voksenkveld på LEGO festivalen her i Tromsø, da er det åpent fra kl 19 til 23 kun for de over 18 år og det blir også mulighet for alkoholservering (derfor aldersgrense).
Så sett fra dere ungene hjemme og kom å bygg med LEGO selv. Alle bidrag til de daglige konkurransene har en mulighet til å vinne flotte premier.

Dere kan også kikke innom og hilse på oss i Brikkelauget som har en egen utstilling hvor dere kan finne inspirasjon til hva dere kan bygge selv.

Her er en liten videosnutt jeg har laget fra utstillingen vi har stående under Build The Change 2015 eventet.

[youtube]0fDjlbDYuhg[/youtube]

Takk for at vi og fikk se utstillingen deres :smiley:
Veldig pent!

Utrolig flott og gjennomført utstilling.
Takk for at du deler. :smiley:

Knall utstilling, rakettrampen var helt rå! Skal se om vi får mekket en videosnutt fra Bergen også etter hvert. :slight_smile:

Artig video. Blir et helt annet perspektiv i fra den høyden. Skal legge ut skikkelige bilder av rakettrampen etterhvert.

Her er avisartikkelen som ble laget nå i helgen:
itromso.no/nyheter/2015/10/1 … 697800.ece

"Utstilling: Vitensenteret hadde også stelt i stand til en egen utstilling av avanserte modeller i tråd med temaet." Synes nå brikkelauget skulle ha fått kred for det bildet i avisa. De har nå ikke stelt i stand annet enn et rom…
Alt i alt en vellykket event. Det har visst vært masse besøkende alle dager i helgene. Fikk dessverre ikke vært så mye der selv, men moro var det og mange fine tilbakemeldinger og noen potensielle “brikkelaugere” :smiley: . Fikk ikke tatt noen gode bilder mendet regner jeg med at Øyvind “Fønix” har gjort i tilleg til den fine videoen han har lagt ut.

Nå er det jo en uke siden eventet var over så da er det jo på tide med litt bilder for å mimre :wink:

Først noen Lytro bilder:
pictures.lytro.com/F0NIX/albums/189976

Kommer med noen vanlige bilder litt seinere, må bare få dem ut av mobilen først…