Build the change 2011

Så er vi kommet til det tidspunktet hvor Build the change blir arrangert igjen:

Vitensenteret, Gjøvik: 1-9. Oktober
Vitensenteret Vil Vite, Bergen: 8-16. Oktober
Norsk Oljemuseum, Stavanger: 8-16. Oktober
Norsk Teknisk Museum, Oslo: 8-23. Oktober

Så hvem vil bli med? Jeg har ikke blitt gitt noen spesifike deadlines, men man kan vel anta at datoene ovenfor er guidende. Så skal jeg videreformidle det til ham.

Settet, om noen lurer på det, er 10220. PM meg om det er noen som har lyst!

Trondhjæm da? :frowning: Var iallefall populært hos poden og svært mange andre i fjor - så om arrangementet finner turen til Trondheim, er iaf jeg klar til å stille opp:D

Edit: forsøk på å skrive bedre norsk…forsøk…

Her er ett lite klipp fra i går:
tv2.no/play/nyheter/innenrik … gId=557223

For de som måtte stikke innom her å se etter dette arrangementet.

Åpningstidene på Norsk Teknisk museum er kl 11-18 i helgene. Kl 9-16 på hverdager, mandager er stengt.

Har avviklet 2 dager på Build the Change på VilVite i Bergen og er veldig glad jeg stilte opp! Fantastisk å være der og godt å føle at jeg bidrar med noe! Ikke ofte det skjer slike Legoarrangement i Bergen så det gjelder å få med seg de få som er.

Tusen takk for at jeg fikk anledning til å bidra! Hilste også på adm. dir. av senteret som tydelig satte pris på Brikkelaugets tilstedeværelse.

Matija trakk vel fortjent mange tilskuere og helt sikkert mange lovord om bildet.

vilvite.no/index.php?action=post&id=1074

Til uken skal jeg på jobb som vanlig men regner med å stille opp i allefall en halv dag neste helg. Har knapt sett familien denne helgen så…hehe…

I innslaget ser man Brikkelaugets bidrag…, Grand Emporiumbygget, hvor mange GE-sett består det av? :slight_smile: Og hvilke to medlemmer er intervjuet?

Det er totalt 4 GE i grunnflaten, og har to ekstra GE etasjer i høyden (en original GE har 3 etasjer). Så det er minst 8 stk GE sett der. Er Morty som har bygget det og han kan sikkert fortelle mer om bygget i en annen tråd. Var vist ekstra glasstak over midten og etasjene er visstnok modifiserte. Håper han legger ut noen bilder av modifikasjonene. Selv om det er ikke er en direkte MOC så er MODs også interessante å se på også.

I innlegget ser vi Ostehovel og Morty.

Det er som Fonix skriver en mod og ikke en moc og ja, av Grand Emporium og har stilt esken av settet bak. Tanken er å ha noe som er stort, er modulært og kan vises fram på event som er rettet mot den store populasjon og ikke Afol`s. For meg har det vært en øvelse og bygge stort og det å vise folk at man kan starte med å ha noen sett og bygge noe større og tror det kan vise andre at steget ofte tas via mod til moc. Og at det er “lov” å mod. sett (hører at mange sier at de bare bygger sett og tar ikke/tør ikke å ta skrittet videre).
Jeg har kjøpt 4 GE, samt kjøpt løsdeler for resten via bulk og andre steder. Hvis det skulle vært bygd av bare Ge sett, så hadde det gått med 13 sett tror jeg. Det ble bygget helt fram til avreise til Teknisk museum, så bildedokumentasjon har det dessverre ikke blitt tid til ennå. Ostehovel har fått i oppdrag å sette lys i den, så neste lørdag lyser det nok i lyskronene og andre steder :slight_smile: