Bryllup: Bordkort

Jeg og min bedre halvdel giftet oss i juni i år, og inspirert av denne tråden bestemte vi oss for å lage bordkort i Lego.
Tanken var å la minifiguren vise enten et nåværende eller tidligere yrke, en hobby eller noe annet som kjennetegner den enkelte.

Trykk på enkeltbilder nedenfor for å komme til større versjon på Flickr. :slight_smile:

Som bordkort til oss selv brukte vi dette (utgåtte) LEGO-settet:

Et utvalg av kortene til gjestene:


Er spesielt fornøyd med denne “telefonselgeren”… :smiley:

Måtte også gå til innkjøp av denne soldaten fra Citizen Brick :unamused:, da vedkommende som fikk den avtjener førstegangstjeneste for tiden…

Til barna ble det Chima eller Elves:

I tillegg kom min (dengang tilkommende) Siw med forslag om at vi kunne lage bokser som det var plass til en hjerteformet sjokolade oppi:

Det ble også noen “blomstertrær” som bordpynt:

Denne teknikken så jeg noen hadde brukt på PKH’15, så her kan jeg ha kommet i skade for å ha tyvlånt litt inspirasjon… :wink:

Alt i alt ble det en fantastisk dag, og det virket som om bordkortene falt i smak hos gjestene. :slight_smile:

Se hele albumet her.

Kreativt og veldig kult :smiley:

Ønsker jeg meg og, VIS jeg skal gifte meg :slight_smile:
Morsomt og fint laget :smiley:

Veldig bra gjennomført. Smart idè med sjokoladene inni, og strålende teknikk med trærne (selv om den var tyvlånt) :smiley:

Strålende! Veldig artig.

For ti års tiden bygget jeg et brudepar av minifigurer til noen venner av meg som skulle gifte seg. Håpet var at den skulle komme på toppen av kaken. Men den dukket ikke en gang opp på bryllupsfesten. Tydelig at de syntes Lego var for dumt og barnslig. Ja ja.

De der var jo kjempekule!!1 For en utrolig god idé - og uutrolig bra gjennomført.

Synes de boksene var utrolig kule også, og når det var så personlig, må det ha vært ekstra gøy!!