bruke rcx 2.0 ir tower på windows 7 64 bit

Jeg har kjøpt meg et nytt “gammelt” mindstorms robotics invention system 2. Men får ikke ir tower til.å kommunisere med rcx 2 brikken. Programmet kjører spert men brikken.får ikke kontakt. Noen som kan hjelpe? Har prøvd diverse på nettet med patch og driver for xp, men får feilmelding. Prøvde å installere driver direkte fra enghetsbehandling, men fikk beskjed at det ikke er 64 bit driver. Kan denne gjøres om ti64bit, eller finnes det en form for kompabilitets modus som 32 bit? Prøvdevirtuell pc men fikk ikke til siden programmet nektet å installere siden grafikken ikke var bra nok. Har prøvd å og gjort om skjerm oppløsning men virtual pc kan ikke skru opp annet enn 16 bit farger og skjermoppløsning på 240 x. 400 da sier programmet at man må ha minst 16 bits oppløsning noe jeg har, men ikke mange nok farger. Skjermoppløsning er for liten. Er irriterende og må bruke virtual pc, så det beste er å bare få hele til.å funke uten virtual pc. Har lest om en annen type mottaker man må kjøpe, men vil ikke kjøpe noe så lenge det kansje går

Det finnes ikke 64-bit drivere til USB IR-tårnet, og det går ikke ann å kjøre 32-bit drivere på 64-bit Windows.
Jeg har bare et godt tips, kjøp serial IR-tårner.

Oste Hovel