Brille påstår at LEGO lager krigsleketøy!

Flere som reagerte på Harald Eias tirade i nyeste Brille? :open_mouth:
Han påstår at LEGO de siste årene har begynt å lage krigslego! :unamused: Bilde-eksemplene viste først castle (greit nok) men deretter enn rekke MOCs med tanks, custom soldater o.l.
Han sluttet med å si at LEGO først startet med prinsippet om ikke krigsrelaterte sett, men så har funnet ut at det er så mye penger å tjene på det at de blåste i det… :angry:
Hva har han imot LEGO, egentlig? Noen som kjenner noen som kan sette ham på plass?
FAKE NEWS!

Jeg kommenterte dette på Brilles Facebookside faktisk :slight_smile: jeg er ikke sånn som liker å rette på slikt, men det var liksom måten det ble presentert på også :stuck_out_tongue:

Dama lo av meg når jeg så innslaget på Brille og bare sa “Nope, feil, feil” for hver ting han sa :slight_smile:

Men det er jo ikke LEGO som lager krigsrelaterte MOCs og figurer.

Nettopp. VI vet jo det, men folk flest tok det vel som en sannhet - jeg har f.eks. en kollega som kom til meg og messet ivei om all krigslegoen LEGO lager, for det hadde han sett på Brille…
Jeg trodde Brille var ganske etterrettelig, men hvis de er SÅ lemfeldige med sin research kan man jo ikke stole på dem… Faktasjekker de ting de har hørt ved å google finner man sikkert alle slags påstander bekrefter. (Tar du et bildesøk etter “war lego” finner du jo akkurat slike ting som de viste på Brille - men sjekker man ikke kilden blir det jo veldig feil.)
Kildekritikk, Brille - det lærer man på ungdomsskolen! :unamused:

Og det jeg reagerte mest på var at bildene de viste var merket “Kilde: Lego” Det blir skikkelig feil!

Reagerte selv på dette. Kom tilfeldig innom dagens program og etter hvert Lego innslaget.
Så jo med en gang at detter var MOCS og utstyr laget av en tredjepart F.eks Brick arms o.l.

Her er en overskrift jeg kan stille meg bak:
Brikkelauget Boikotter Brille!
:ugeek:

Vi trenger en beklagelse fra Brille.

Dette går utover nattesøvnen.

Steinar.

Send problemet til faktafolka som skal faktasjekke ting og tand for media :slight_smile:

Kan noen legge inn en link til dette? Vil gjerne ta en titt på det.

Vet ikke hvordan dette funker men her er linken til programmet.
http://www.dplay.no/brille/season-8-episode-1/ Lego innslaget er fra ca 21.00. Mulig man må passere en lang reklame først?

:smiling_imp: :imp: :angry: Dette går ikke ann. Jeg klarer bare ikke å skjønne hvordan de klarte å tro at den “krigslegoen” er lagd av lego. Hadde de åpnet den katalogen så hadde de kanskje fått det riktig, men nei. :angry: :smiling_imp: :imp:

Er jo helt på tryne. De modellene som ble vist frem kommer jo ikke slik fra Lego. Det er andre som står for. Hadde de slått opp i katalogen så hadde de nok sett at noe var galt med det de la frem.
Man kan vel kanskje diskutere både Star Wars, ridder og pirater om det er krig.
Det ene er fantasi krig og Lisensiert, ridder og pirater har vært en del av oppveksten i lang tid. i denne sammenheng er det nok litt oppdiktet det også.

Kan noen tipse Brille om at jorda faktisk er flat? Så kan vi se etterpå om de tar å sjekker fakta? :slight_smile: