Brikkelaugets jubileumsfest!

Vi har ikke avtalt noe enda, men Matija og/eller jeg kjører fra Oslo, så det bør la seg ordne. Evt andre med transportbehov får rekke labben i været.

Alle som skal på jubileet liker marsipan?

Har ingenting i mot marsipan, i hvert fall.

Er det noe spes vi trenger å ta med oss for overnattinga. Da tenker jeg sovepose/sengetøy elns. Jeg regner med at det i minste er madrasser der, klare til bruk?

Regner med alle stiller i LEGO pysj :mrgreen:

Fins det i voksenstørrelse? Vil ha! :laughing:

Det dere trenger er:
Godt humør
Sovepose/sengetøy (vi har dyner og puter)
Evt. drikke dere absolutt må ha
Tøfler/innesko
Badetøy og håndkle for barskinger (tror ikke vannet er islagt enda, og ja vi har dusj og do)
Godt humør
Evt. Lego kreasjoner som kan transporteres og som dere ønsker at vi andre skal se på ordentlig

Velkommen :smiley: ,
Bård

Betyr det at arrangørene i utgangspunktet sørger for all mat og drikke? For å vite om man må ta med noe selv, hadde det vært fint å få vite menyen og hva som evt finnes i den lokale baren. :wink:

Planer er vel å ordne middag lørdag of frokost søndag felles. Bård og jeg har tatt ansvar for planlegging og innkjøp. Vi ordner drikke til middagen.

Poenget er at kvelden er lengre enn middagen. Mitt formål med å skrive “drikke dere absolutt må ha” var å være veldig nøytral, men jeg uttrykte meg kanskje ikke klart nok. Dersom din favoritt feks er Cuba Libre - kan du ikke forvente at det står klart til deg. Dette er heller ingen oppfordring om å drikke alkohol. Ta med deg Urge eller Battery dersom det smaker deg bedre.
Og - det er ikke motepress på Hagen :smiley:
Bård

Schjampis! Jeg tar med bøtter med schjampis! :mrgreen:

Tja, det kan jo tolkes på flere måter. Er det pent antrekk, casual/hytteantrekk eller evt LEGO-pysj som gjelder? Eller kanskje bunad? :slight_smile: Ingen big deal, men kan bli litt kræsj hvis noen stiller i kjole og hvitt til gallamiddag, mens andre stiller på hyttetur i olabukse og t-trøye. “Jubileumsfest” kan være så mangt. Tydelig info er fint. :slight_smile:

Jeg er prinsipielt imot pent antrekk, spesielt mtp. lokasjonen.

Thomas: jeg er redd du er nedstemt. Antrekket blir Lego T-skjorte i en eller annen form. Bård har lovet å fyre såpas hardt at det ikke er nødvendig med genser utenpå. Men bøtter med schjampis høres lovende ut :mrgreen:

Det ser ikke ut til at det er noen av alpinanleggene i noenlunde nærhet som har åpnet ennå. Ser heller ikke ut til at de har begynt å kjøre langrennspor, men jeg kommer nok til å ta med ski i tilfelle vi klarer å finne et sted med skiføre. Jeg ta også med joggesko, så hvis det er noen som har lyst på en rolig treningstur på lørdags formiddag er det bare å bli med.

Bård og jeg kjører opp på fredagskvelden og handler på veien. Er det flere som har tenkt seg opp på fredag? Jeg henter Bård i Sandefjord; er det noen andre som vil plukkes opp mellom Lier - Porsgrunn?

Hvis det er noen av de som har medlt seg på som IKKE har tenkt å kommer likevel, er det veldig fint om dere sier i fra før torsdag. Jeg må vite på torsdag hvor mange jeg skal lage mat til. For øvrig skal jeg lage noe jeg aldri har prøvd før, så det kan jo hende at det blir spiselig. Jeg satser på at Bård stopper meg før jeg gjør neon alvorlige tabber…

Jeg kommer nok til å stille i skjørt…

  • men det er mest fordi jeg ikke har bukser i garderoben, og skjørt- og bukseløs nok kunne blitt litt vel kaldt selv om baard stormfyrer :slight_smile:

aj-ml

Dere er kjiipe ass. :cry: Her ber dere om innspill, også blir det nedstemt. Og jeg som har laga skikkelig kul tversoversløyfe i LEGO. :sunglasses:

Tja, vi får se. Gikk over til cava i forbindelse med finanskrisa. :laughing:

Svar på dette med fredagen kom litt seint. Har nå avtalt å kjøre nedover på lørdag sammen med Matija og Bjørn Einar, så holder meg til det. Bjørn Einar skal shoppe litt først, så vi rekker kanskje ikke middagen. :open_mouth:

hvor sent sku dere bli da?
regner ikke med at vi skal spise 15 :wink: blir vel nærmere 18 håper jeg.

Skal bare grafse med meg det viktigste hos Outland, så er jeg klar. Regner med at vi har sultne karer i bilen, og dessuten er vi såpass spente på maten til Helge at vi ikke tar noen sjanser på å gå glipp av noe.

Jeg har jobbet med forberedelsene til middagen siden 10. sptember, så jeg er også spent! Det er vel en Pizzasjappe i Drangedal hvis det går helt galt :open_mouth:

Hvis Bård har vaffeljern på hytta, kjører vi igang vaffelpressa til formiddagsmat sånn ved ett - to tiden.

tar med meg et dobbeltvaffeljern i tilfelle han ikke har da?

Ah, så dere begynner så tidlig? Regner ikke med å være der før sånn 17.00-tiden, selv.

Tviler på at det er noe særlig igjen av schampisen til Thomas så sent… :sunglasses: