Brikkelauget utstilling i Bodø 16.-21. mai?

Jeg har fått følgende henvendelse fra Jan Beyer:

Sitat:
Hej Thomas, Jeg har haft et møde med min kollega Hanne Bornstein (jeg skal hilse dig) og Svein Nilsen (han er vores norske Instore og Event manager) og vi snakkede den FLL Open European Championship i Bodø, Norge og at LEGO har mulighed for at få et udstillings/eventområde der. Der vil være omkring 1200 besøgende. Nu tænkt vi at det kunne være kanon hvis nogle medlemmer fra Brikkelauget kunne deltage, udstille deres Mocs, lave måske en byggeevent til børnene osv. Måske har i jo nogle medlemmer i nærheden eller vi må finde ude af med rejsen deroppe. Mit spørgsmål til dig er nu om du tror at det kunne lade sig gøre og om i har lyst. Vi er i den meget tidlige konceptstatus og vi vil gerne høre din/Brikkelaugets input. Det haster lidt så det ville være dejligt hvis du kan komme tilbage så hurtigt som muligt. Jeg vil desuden forslå at Svein tager direkte kontakt til dig så i kan snakke om det hele. Jeg glæder mig til at høre fra dig. Tak Kind regards, med venlig hilsen, mit freundlichen Grüssen Jan Beyer
Så... Er det noen som vil være med på dette? Er det noen av dere som holder til i Bodø-området? Jeg har spurt om vi evt får dekket reise, opphold og evt frakt av MOCs. Dersom det er stemning for dette, så foreslår jeg at vi tar et (telefon)møte med Svein Nilsen og avklarer detaljer.

Jeg blir gjerne med! Smile dog med to forbehold:
a) at de dekker reisekostnadene (nå har jeg neppe mulighet lenger til å betale så mye :/)
b) at jeg ikke er i Frankrike akkurat da… det får jeg vite forhåpentligvis snart.

Når er det a’? Ellers er jeg med på Matija sine premisser hvis det passer inn i tidsklemma! Laughing

BØNNA wrote:
Når er det a'?
Står vel i topicen: 16.-21. mai Smile
Matija wrote:
BØNNA wrote:
Når er det a'?
Står vel i topicen: 16.-21. mai Smile
Dette er også kjent som Kristi Himmelfarts-helga og i år også 17. mai-helga (bare slik at dere som har forplanta dere vet det når det legges fram for fruen som et forslag til farfri langhelg Wink ) Jeg er i utgangspunktet positiv, men har egentlig jobbsøndag - men det er jo først på kvelden og kan arbeides rundt. Håvard har ganske nylig blitt tvunget av Forsvaret til å tråkke rundt i Bodø i flere dager og vente på et fly som likevel ikke ville ha med passasjerer, så hans umiddelbare reaksjon på Bodø var "lunken" for å si det sånn. I alle tilfelle: vi bor jo så "nærme" at det kan være veldig aktuelt med bil oppover for oss (hvis han varmer opp til tanken), 70 mil er da ingenting! Spesielt med litt kjørestøtte Wink Det kan jo også gi inspirasjon til litt bygging i påska.... aj-ml

Jeg bor kansje nærmest (ca 570km en vei). Men har ikke noe å stille ut. Er ikke den mest ivrige på dette feltet heller. Men hadde vært morro å se på utstillingen. Kan hende jeg tar meg en tur dit om det viser seg at det kommer en del folk som skal stille ut der.

F0NIX wrote:
Men har ikke noe å stille ut.
Har du revet Ishavskatedralen? Hva med de andre prosjektene dine? Uansett trengs det antagelig folk til å hjelpe til med andre LEGO-aktiviteter.

Kjære Du!
Christi Himmelfahrt er ALLTID på en torsdag, ALDRi på en helg.
Ikkje kom og si at Du var borte fra skolen akkurat denne timen…det er en årlig foreteelse.
Feiringa, ikkje sjølve farta.
Også kjent som Vatertag.
Faderlige hilsener
Michael

Michael wrote:
Christi Himmelfahrt er ALLTID på en torsdag, ALDRi på en helg. Ikkje kom og si at Du var borte fra skolen akkurat denne timen....det er en årlig foreteelse.
Helga etter den torsdagen du snakker om kalles gjerne Kristi himmelfarts-helga, kanskje i stor grad fordi det ikke er uvanlig å ta fri på fredagen og inkludere torsdagen i en langhelg. Anne Jorunn er forresten kjent for å være religiøs, så jeg tror hun vet hva hun snakker om Wink
Thomas wrote:
F0NIX wrote:
Men har ikke noe å stille ut.
Har du revet Ishavskatedralen? Hva med de andre prosjektene dine? Uansett trengs det antagelig folk til å hjelpe til med andre LEGO-aktiviteter.
Ishavskatedralen er revet ja. Men nå har jeg teknikken så den er jo kjapp å bygge opp igjen. (Blir kansje bedre da også Wink ) Nå er klossene plassert i Polaria huset som står på utstilling på Polaria enda. Mulig jeg kan hente den og ta med... Har ikke nok hvite klosser igjen til å kunne bygge begge byggene. Verdensteatret har jeg ikke kommet så langt med. Driver fortsatt i eksperimenteringsfasen for å få vindusfasaden til. Ikke engang bestemt meg for størrelse.

Er Beyer klar over at nasjonaldagen er 17. mai?
Virker litt dumt å ha et sånt arrangement på den datoen. Confused

UniqueBuilder wrote:
Er Beyer klar over at nasjonaldagen er 17. mai? Virker litt dumt å ha et sånt arrangement på den datoen. Confused
FLL arrangeres av FIRST Scandinavia som holder til i Bodø, så de er nok klar over datoen. Kanskje til og med bevisst lagt slik for at de utenlandske FLL-lagene skal få oppleve 17. mai. Jeg kjenner ikke detaljene rundt FLL-arrangementet. Om jeg har forstått det riktig, så har LEGO fått en henvendelse fra FIRST om de kan lage et utstillings-/aktivitetsområde i forbindelse med FLL-arrangementet. Derfor henvendelse videre til oss. Om Jan Beyer kjenner til 17. mai, spiller derfor liten rolle. Har foreløpig ikke hørt noe mer ang dekking av reiseutgifter etc.

Ok, det gir svar på en masse spørsmål som surrer oppi hodet mitt! Smile

FLL er forresten en forkortelse for FIRST LEGO League.

Open European
Skal dit, enten på den ene eller andre måten…

Thomas wrote:
UniqueBuilder wrote:
Er Beyer klar over at nasjonaldagen er 17. mai? Virker litt dumt å ha et sånt arrangement på den datoen. :?
FLL arrangeres av FIRST Scandinavia som holder til i Bodø, så de er nok klar over datoen. Kanskje til og med bevisst lagt slik for at de utenlandske FLL-lagene skal få oppleve 17. mai. Jeg kjenner ikke detaljene rundt FLL-arrangementet. Om jeg har forstått det riktig, så har LEGO fått en henvendelse fra FIRST om de kan lage et utstillings-/aktivitetsområde i forbindelse med FLL-arrangementet. Derfor henvendelse videre til oss. Om Jan Beyer kjenner til 17. mai, spiller derfor liten rolle.
Kristi Himmelfartsdag (som vi har vært inne på tidligere faller på 17. mai) er offentlig fridag i en del europeiske land (et raskt søk bekrefter i allefall Frankrike, Benelux, Tyskland, Østerrike og hele Norden) så det er nok en god grunn for å drasse masse skoleunger og andre opp til Bodø for noe som da ganske enkelt blir ei langhelg.... aj-ml

Der røyk våren…
Fikk nettopp beskjed om at de 2 lagene jeg hadde hovedansvaret for i First Lego League i fjor høst er blitt invitert. Vi sendt inn videopresentasjoner av lagene i januar og har gått med kryssede fingre siden da.
Det store spørsmålet nå er hvordan jeg skal forklare det for kona…

Gikk litt fort i svingen der, glemte å logge meg inn.
Very Happy

“litt” irriterende med eksamen 18. mai ja…:frowning:

Centurius wrote:
Gikk litt fort i svingen der, glemte å logge meg inn. Very Happy
OT: Gratulerer, du har illustrert to store svakheter med dette forumet på veldig kort tid Wink