Brikkelauget-treff - Teknobuss, Hønefoss

Som sagt lager en egen tråd for dette…

Tekno wrote:
Litt usikker på hva dere mener med MOC, men hvis dere gidder å kjøre til Hønefoss, så hadde det vært gøy å vise frem Teknobussen da. Der er det plass til 10 - 15 stk ("sitteredskap" til ca 20). Teknobussen er ikke noen buss, men en lastebilhenger på 13,5 tonn og et innvendig areal på 84 m2. Det blir selvsagt ikke bare en visning, emn også praktiske oppgaver +++ (alt med Lego selvsagt) se: http://www.teknobuss.no
Jeg er med. Fler? Litt usikker på når jeg evt kan i februar og særlig i mars. Vet forhåpentlig mer neste uke.

Jeg er med! (dog ikke 10.-13. mars)
Skulle ønske jeg kunne gjort ferdig Flytoget… på tide å begynne igjen med bestillingene Confused

Er det ikke fler enn Matija, Bjørn-Erik og meg som vil være med?
Tekno: Kommer du til å ha bussen i Oslo i forbindelse med seminaret deres?

Jeg er selvfølgelig med! Håper bare vi ikke tar det i e helg eller ukedagene tirsdag og torsdag (mulig det ikke er så mange muligheter igjen, da?). Kan på en tirsdag eller torsdag hvis det kniper.
Vet ikke om du fikk forklaring på hva en MOC er for noe, Tekno? MOC er en forkortelse for “My own creation” og forteller bare at det er deg selv som er “patenthaveren” av mesterverket! Wink

Thomas wrote:
Er det ikke fler enn Matija, Bjørn-Erik og meg som vil være med?
Jeg VIL gjerne være med ! Om jeg kan avhenger av tidspunkt. Jeg får en del reising i forbindelse med jobben fremover, så det er mulig at det blir vanskelig. mvh Helge
Thomas wrote:
Tekno: Kommer du til å ha bussen i Oslo i forbindelse med seminaret deres?
Nei! Det medfører desverre ganske store kostnader med transport av 13,5 tonn. Når det gjelder besøk i teknobussen, så kan jeg sette opp noen alternative datoer. Kan en torsdag kveld passe? Vi her skolebesøk torsdag og fredag, slik at dere da kan se teknobussen slik elevene ser den når de kommer (da er all Legoen pakket ut osv.) En torsdag i mars eller april (februar blir vel for tidlig?) Birger

Jeg blir gjerne med i februar! Razz

For tidlig? For hva? Smile

Min eneste ledige torsdag i februar er 23.2. Da har vel skolene vinterferie?
Jeg blir ganske opptatt i mesteparten av mars, dvs frem til 20.3.
Host opp noen konkrete datoalternativer, så kan vi stemme over dem. Smile

Torsdag 23.02.06 er en bra dato i forhold til skolebesøk! Da er Teknobussen på en skole ca 45 - 50 minutters kjøring fra Oslo sentrum.
Vinterferien i Buskerud er uka etter (uke 9)
Konkret forslag til dato: 23.02.06
Sted: ca 45 minutters kjøring fra Oslo retning Bergen.

Jeg er dessverre borte 23. februar. Da er det vinterferie her. Mulig å ta det en annen dato? Crying or Very sad Skulle gjerne vært med!!!

Torsdag 23 passer ikke for meg heller.

Da synes jeg at vi skal finne en annen dato…
Tekno: Kan ikke du foreslå 4-5 datoer som passer for deg, så kan vi velge den som passer for flest. Det er vel et poeng å ta en dag der bussen er ferdig rigget?

Annen dato:
Kan torsdag 23. mars 2006 passe?
http://www.teknobuss.no/teknobuss/tider5.stm
Dette er ca 10 - 15 minutters kjøring nord for Hønefoss.
De neste datoene blir ikke før i mai.

Tekno wrote:
Kan torsdag 23. mars 2006 passe?
Greit for meg. Smile

…og for meg! Cool

Hei,
blir det noe ut av det, forresten? I så fall, hva er planen?

Høres ut for meg som det er torsdag 23. mars på Hallingby! Det eneste vi mangler er tidspunkt Razz

Hva med klokken 19 - 21? Det tar ca 75 minutter dit fra Oslo sentrum med bil.
Eksakt plassering av hengeren kommer på onsdag 22 mars. (og med reisebeskrivelse). Avhengig av hvor sjåføren plasserer den. Regner med dere ser den når dere kommer dit,da den er 13.6 m lang, 4,1 m høy og 5 m bred.
www.teknobuss.no

OK. Avreise Oslo ca 17:30. Noen som vil sitte på?