Brikkelauget, The Movie!

Noen som er up-to-the-task og lage noe slikt?
Jeg holder jo som kjent på med å lage en modell av Verdensteatret i Tromsø som er en kino/teater sal. Nå har jeg anskaffet meg en skjerm som skal monteres inne i modellen. Det er en digitalt fotoramme som har 7" skjerm. Den støtter JPG-bilder, Video med lyd (MPEG4) og MP3 lydfiler.
Akkurat nå har jeg lastet opp flere bilder blant annet ett med bare Brikkelauget logoen, ett med logoen og litt tekst, og en med en beskrivelse av hvem som har laget modellen, samt noen bilder fra byggeprosessen av teatret.
Men istede kunne det vært morro å få laget en liten info-film-snutt om Brikkelauget. Gjerne med noe annet LEGO-relatert action eller slikt. Den kan gjerne være kort, for eksempel bare animert han LEGO-mannen som står i Brikkelauget logoen. Han kunne hoppe ned fra brikkene og springe ut til høyre… eksempelvis…
Planen var å ha teatret ferdig til Tromsø Internationale Filmfestival og ha modellen utstilt der under festivalen som går 13-18 Januar 2009.
Den som lager en slik film får jo da æren av å ha den første LEGO-filmen lansert på en filmfestival Wink

Vel jeg kunne jo ha spurt broren min om han kunne fått til å lage en slik film, men jag er ikke helt sikker om han kommer til og si ja.
Markus.

F0NIX wrote:
Noen som er up-to-the-task og lage noe slikt? Jeg holder jo som kjent på med å lage en modell av Verdensteatret i Tromsø som er en kino/teater sal. Nå har jeg anskaffet meg en skjerm som skal monteres inne i modellen. Det er en digitalt fotoramme som har 7" skjerm. Den støtter JPG-bilder, Video med lyd (MPEG4) og MP3 lydfiler. Akkurat nå har jeg lastet opp flere bilder blant annet ett med bare Brikkelauget logoen, ett med logoen og litt tekst, og en med en beskrivelse av hvem som har laget modellen, samt noen bilder fra byggeprosessen av teatret. Men istede kunne det vært morro å få laget en liten info-film-snutt om Brikkelauget. Gjerne med noe annet LEGO-relatert action eller slikt. Den kan gjerne være kort, for eksempel bare animert han LEGO-mannen som står i Brikkelauget logoen. Han kunne hoppe ned fra brikkene og springe ut til høyre... eksempelvis... Planen var å ha teatret ferdig til Tromsø Internationale Filmfestival og ha modellen utstilt der under festivalen som går 13-18 Januar 2009. Den som lager en slik film får jo da æren av å ha den første LEGO-filmen lansert på en filmfestival Wink
Artig ide:D Tror jeg i en annen tråd spurte om noen hadde figuren i logoen slik at jeg kunne lage en liten animasjon. Tok kontakt med brickengraver (eller hva det het), men fikk ikke respons. Får sende en ny henvendelse;) Om noen har tilgang på en korrekt figur kan jeg mer enn gjerne prøve å lage en liten snutt, tror det skal holde hardt å få på plass noe til midten av januar dog - men om jeg klarer å oppdrive en figur kan jeg prøve:/
Luza wrote:
Tror jeg i en annen tråd spurte om noen hadde figuren i logoen slik at jeg kunne lage en liten animasjon. Tok kontakt med brickengraver (eller hva det het), men fikk ikke respons. Får sende en ny henvendelse;)
Du trenger ikke gjøre det, (veldig) snart blir alle våre graveringsbehov tilfredsstilt lokalt Smile
Matija wrote:
Luza wrote:
Tror jeg i en annen tråd spurte om noen hadde figuren i logoen slik at jeg kunne lage en liten animasjon. Tok kontakt med brickengraver (eller hva det het), men fikk ikke respons. Får sende en ny henvendelse;)
Du trenger ikke gjøre det, (veldig) snart blir alle våre graveringsbehov tilfredsstilt lokalt Smile
Heyhey, så bra. Antar "noen" gir lyd når behovene kan bli tilfredstilt;)

jeg kunne godt ha gjort det, siden jeg har det som hobby å lage legofilmer, hvis jeg ikke får en haug med skolearbeid…

Da er i hvert fall alle tekniske krav her for å få det til.

Ah - smooth - den så veldig bra ut!

Når kan jeg bestille en? :stuck_out_tongue: