Brikkelauget på facebook

Etter en liten prat med styret, befinner nå Brikkelauget seg på facebook: http://www.facebook.com/brikkelauget

Facebooksiden skal på ingen måte ta over for denne nettsiden eller forumet, men være et supplement for å lettere kunne nå ut til “mannen i gata”.
For øyeblikket er det satt begrensning på hvem som kan legge inn nye poster på veggen, mens alle kan kommentere.

Kom gjerne med innspill til bruken av siden, enten her på forumet eller via PM:)

Flotte greier. Liker!

Får vi mulighet til å se hvem andre som liker Brikkelauget på Facebook?

Man kan se hvilke venner man har som liker Brikkelauget, ja, men jeg tror den funksjonen er begrenset til kun det.

Som admin kan man se alle som har trykt “Liker” på siden. Når man har “likt” den kan man se hvilke av sine venner som liker den.

Om vi hadde opprettet en gruppe, kunne alle sett hvem som var medlem av gruppen. Men det føltes som hakket riktigere å ha en “page” for Brikkelauget, noe man “liker” men ikke nødvendigvis er “medlem i”. :slight_smile:
…om dette var noe forståelig:p

Deltar på eventet deres…

En liten bagatell…men det er LEGO Norge som har lagd eventet og står for dette. Brikkelauget har bare en link til det fra Facebook-siden sin:)

Ja, ja…vet det, men man kan jo på en måte si at det er Brikkelaugets event også. :unamused:

Hehe - vi er absolutt godt representert i planlegging og gjennomføring, men måtte bare nevne det læll;)

kanksje lage en gruppe også på fb. Så kan man legge ut bilder i eget album eller album som admin lager. :smiley:

Vi valgte å lage en page på facebook;“Brikkelauget”. Der er det også mulig å lage album.

Alle skal ha mulighet til å skrive og poste bilder i gruppen, men admin må godkjenne når det er nye innlegg. Kommentarer tror jeg blir publisert med en gang.
Om du har ting du tror kan egne seg på gruppen, post det gjerne eller send det på en PM til meg. Mer aktivitet på gruppen er absolutt ønskelig, uten at det på noen måte skal erstatte forumet og ei heller blir for mye “søppel” der. Vi prøver å holde innholdet litt rettet mot og fra voksne.

Når det gjelder posting av bilder, er det mange av oss som liker bedre å linke til bildegalleri utenfor facebook. Det handler litt om “user agreementen” til facebook som vel sier noe om at facebook kan bruke bildene til litt vel mye. Men akkurat dette er opp til hver enkelt eier av et bilde/en modell:)