Brikkeland - Ny dedikert LEGO-butikk på Jessheim Storsenter

Brikkeland -en ny dedikert LEGO-butikk åpner på Jessheim Storsenter tirsdag 31. oktober kl. 7:00! :smiley:

Artikkel fra Romerikes Blad 18.10:

(klikk på bildet for større og mer lesevennlig versjon)

Fun fact: Som det står i artikkelen, driver også Ida og Lasse Lekia-butikken Kanutten, som ligger rett over gangen for der Brikkeland åpner i slutten av måneden.
Før den store renoveringen av Glasmagasinet i Oslo ble igangsatt i 2015, drev de i tillegg Ringobutikken som lå i 3. etg. der; hvor medlemmer fra Brikkelauget hadde bidratt med kule modeller i utstillingsvinduet ved inngangen. Mener å huske at den bestod av bla. Radiator Springs fra Cars og en MOC med 4 stk. sammensatte Grand Emporiums. :slight_smile:

Så kult! Heldige dem som bor nærmt nok.
Det må gjerne åpnes en slik butikk i Bergen også :wink:

Var utenfor butikken i dag. Slik jeg tolker flytting av Lego hyller fra kanutten så flyttes Lego inn i den nye butikken fra den gamle lekebutikken.
Gleder meg til åpning:-)

*chilis - Jeg jobber med det, med husleier i Bergen er synnsikt høye :frowning:

Var bak forhenget til Brikkeland på en kjapp sniktitt i går (leverte et par utstillingsmodeller som vi i heimen hadde bidratt med bygging av), og slik jeg forstod det skal det fortsatt selges LEGO hos Kanutten (Lekia). Sistnevnte har hatt en del av spesialsettene (bl.a. Sydney Opera House, Assembly Square, London Bridge) i hyllene, men antar at utvalget der endres litt slik at man får “mainstreamsettene” på Lekia, mens Brikkeland -i tillegg til normalt sortiment- har de større Creatorsettene, Architecture og denslags, samt andre “spesialbutikkeffekter”.

Med mindre det er helt steike kaos på senteret i morgen (ny kjøpesenterdel åpnes med store butikksatsninger fra XXL, G-Max og Power), så gleder jeg meg til å ta en titt innom på morran for å se på utvalget! :smiley:

Hei.
Er denne fortsatt i drift? Tenker å ta en tur med gutta i morgen, men det er litt langt for en bomtur…
ED

Nei, dessverre er den ikke det. Den har flyttet inn i Lekiabutikken rett ved siden av. De har normalt et meget godt utvalg Lego, men har som veldig mange andre redusert beholdning for tiden.
De hadde fortsatt noen spesialsett inne i dag. Du kan prøve å ringe de å spørre dersom du ikke vil dra langt.

Takk for info. Blir nok en tur likevel. Er ikke så lang dit når vi likevel skal til Oslo…

Kan jo også besøke CF Bricks i Oslo/Alnabru - som garantert gir de fleste en positiv opplevelse
Åpent i dag frem til kl 1800