Bricklink

Jeg har kjøpt litt på bricklink tidligere, men kun fra selgere med høy score, nå har jeg funnet et par sett jeg vil ha fra en ny selger uten noen vurderinger og med kun tre sett til salgs. Jeg er veldig usikker på om jeg skal ta sjansen. Har noen her blitt lurt på bricklink før? Eller er det stort sett seriøse selgere der? Jeg vet dette blir veldig generelt, men likevel…

Kontakt selger på forhånd - da får du litt mer følelsen på oppfølging etc.
Jeg ville ihvertfall gått for en registrert sending - da har man sporbarhet (selger kan ikke bare påstå å ha sendt noe).
Hvis du i tillegg betaler med PayPal kan du i verste fall få pengene tilbake derfra hvis innholdet i pakken ikke stemmer.
Men det går sikkert helt greit - jeg har ennå ikke opplevd noe lureri på Bricklink… :smiley:

Veldig gode tips fra Jacopyright. Om du går frem slik vil du få en magefølelse på om det er en grei handel eller ikke og du vil være tryggere i handelen.

Jacopyrights tips var bra.
Men jeg vil også supplere med hva jeg gjør når jeg finner ting i nye butikker jeg ikke kjenner fra før.
Jeg sjekker alltid feedback og ser om selger har negativ tilbakemeldinger innenfor året.
Man må jo se an litt men jeg prøver å unngå disse. Har brent meg 2 ganger på slike og var etter det jeg tok denne forhånds reglen.
Gått fint siden.

Betaling via Paypal ett must. i hvert fall i utlandet. Skulle man være uheldig med en selger så kan man starte en tvist om betalingen slik at Paypal vurderer
ssaken.

Jeg sendte en mail, men har ikke fått svar så han virker ikke så veldig seriøs.

Du må huske å lese termsa dems for å se om det står oppført svartid, og ikke glem at mange av de på Bricklink har jobber så de tar Bricklinken innimellom :slight_smile:

Problemet her var at det ikke er satt opp noe fraktalternativ så det er umulig å bestille. Dansk selger så det burde ikke være noe problem å få sendt til norge. Jeg skal gi han en dag til. Men jeg er faktisk delvis lettet for at han ikke har svart, hehe. Det er mye annet pengene bør gå til nå før jul :laughing:

Om det ikke er satt opp noe fraktalternativ i terms, så gjør ikke noe :slight_smile:
Men jeg tenkte på svaralternativ i forhold til responstid på meldinger som blir sendt til selgeren :wink:

Selv om fraktalternativer mangler så kan man gjennomføre bestillinger og håpe på at frakta ikke er for dyr.
Mange selgere som blir litt sure dersom man skal sende en cancel request i etterkant.

Det kan også være at meldingen er lest men glemt, det skjer jo også stadig :frowning:

Sender ikke butikken til Norge så står det oppe i venstre hjørne Does not ship to me