Bricklink - tips og råd om gode og mindre gode erfaringer

Hei :slight_smile:

Har selv tatt til orde for en tråd med erfaringer fra Bricklink i en annen tråd.
Tanken er å skape en god diskusjon på gode erfaringer og mindre gode erfaringer. Tips om evt selgere som har gode betingelser, rask håndtering og sending og kanskje andre som feks har spesielle høye gebyrer/shipping, håndterer sine kunder på evt en lite ok måte eller på annen måte ofte handler i strid med egne eller nettstedets retningslinjer.

Personlig har jeg i større grad i den siste tid handlet mer fra tyske selgere. De har som regel godt utvalg og det er lave fraktkostnader fra Tyskland. Jeg er spesielt oppmerksom på et par av de tyske selgerne som tar et gebyr på nesten 6 euro som å skrive tolldokumentet for forsendelse utenfor EU. Ofte opplever jeg at totalprisen blir lavere fra selgere som har nesten like billig brikker som de billigste og pga lav shipping blir det billigst. Handler også fra enkelte Nederlandske selgere med gode erfaringer og fraktpriser. Tidligere handlet jeg en del fra USA, men har nesten sluttet med det pga at portoen fra USA har blitt kjempedyr.

Jeg leser alltid store terms og splash på den enkelte selger. På den måte unngår jeg å få økonomiske overraskelser. Er jeg usikker på noe, så sender jeg en forespørsel før jeg plasserer en ordre. Er også oppmerksom på selgere som har mange negativ feedback og leser hvafolk har skrevet hvis det er mange og hvor gamle de er.

ja mange hyggelige BL-selgere som gladelig svarer på forespørseler.
spør man hyggelig, får man hyggelige svar :wink: