bricklink hjelp

dette er min førstebestilling fra bricklink men jeg har ikke betalt de sier at jeg skal sette inn summen på kontoen deres, er dette sandt? eller er det svindel?

Har du fått invoice?

Hvordan valgte du å betale? PayPal eller bank transfer?

jeg vagte paypal
hva er invoice

Invoice er kjøpebekreftelsen som du får fra forhandleren. I denne kan man finne alle detaljene for bestillingen din, blant annet hvor mye du skal betale og hvordan. Denne blir sendt både til din epostadresse og til din interne Bricklink-postkasse. Denne må du alltid lese nøye!

For paypal-betalinger skal du logge deg inn på din egen paypal-konto, velger betale/overføre, oppfører forhandlerens oppgitte epostadresse (sjekk invoice!), og den mengden du skal betale (sjekk invoice!). Ett referat til din Bricklinkbestilling (f.eks bestillingsnr.) i kommentarfeltet kan være en god idé - noen ganger kan også forhandler be om en spesifikk kommentar, vær obs på dette (atter igjen, sjekk invoice’n).

Som Freddie nevner =)

Når man har bekrefta kjøpet får man en mail med tittelen: "BrickLink Order #3099695 - “bruker” Buys LEGO(R) From “BL Shop”

Så skal butikkeiern gjøre sitt med å sluttføre ordren din og du vil motta en mail med tittel: “Invoice for BrickLink Order #3099695

Der må du bare være tålmodig :wink: Noen BL selgere sender kjapt noen etter noen dager.
Men Sitt og vent til du får Invoice meldingen.

Et lite tillegg, det er ikke sikkert at invoice kommer i epost, jeg satt og ventet et par dager nå og invoicen var
i innboksen på bricklink. Ingen tegn til epost, heller ikke i spam folderen.

Sant. selgern må krysse på for å sende invoice på e-post. men de fleste har det som standard.

Er jo greit å følge med i innboksen på Bricklink også.

Aldri (aldri) opplevd at jeg ikke har fått invoice på epost, jeg trodde virkelig det var standard.

Men ellers, technic_bygge_gutten - BrickLink er et seriøst sted (“kjøpesenter”) og du bør lese nøye hvordan den enkelte butikken du handler i opererer, hvordan man skal betale, hvor mye det koster i frakt, osv. osv. Etter at du har bestilt noe så er det mer eller mindre ingen vei tilbake og du må betale for de varene du har bestilt, akkurat som i andre butikker. Selgere der er lite glad i useriøse kjøpere.

Har nå betalt det jeg trengte, så takk for hjelpen alle sammen.