BREAKING NEWS - LEGO Brand Store åbner i København

Fortsatt “This folder is not yet public.” Har Brickshelf tatt juleferie?

Men denne fungerer hvertfall =)

http://presse.eikerfoto.net/legoPaB/

Advarsel - butikken tar 5 % gebyr for bruk av utenlandske kredittkort :imp:
Ikke bare det, men selgeren var veldig bestemt og prøvde å overbevise meg at det var min bank som gjorde det(!). Jeg ba ham pent avbryte transaksjonen og tok frem mine siste DKK (det var akkurat nok, heldigvis).

Tviler ikke. Jeg var i Køben i april og brukte mitt norske Nordeakort i mange butikker/restauranter uten noe påslag som du nevner. Men NOEN butikker, ofte mindre frittstående/ikke kjede-butikker tok et gebyr. Lego er jo veldig dansk så de tviholder vel på gamle vaner.

Ja, jeg vet at enkelte steder i Danmark gjør det (lurer på om det er noe EU bør vurdere å forby?). Likevel ble jeg veldig overrasket siden de ikke gjør det i Billund (hverken i LEGO sin personalebutikk eller i Legoland), og så var det heller ikke skrevet noe sted før man setter inn kortet.

Det var vel hensikten :laughing:

Faktisk er det regler for at hvis butikken skyver over kreditt-kort-prosentene på kunden, så skal det opplyses til kunden før kunden setter inn kortet. Nå er det England jeg kjenner best, men der står det gjerne på hjemmesida til B&Bs, på en liten plakat i nærheten av kassa på pubben osv.

Jeg har ikke funnet ut hvor strenge reglene er på slikt i Danmark, men (beklageligvis) er Danmark spesielt ille på å legge på 2-5% på kredittkortkjøp. I tillegg er det som Matija sier ikke særlig forventa når både Legolandbutikken og ansatte-butikken ikke gjør dette!

aj-ml