Bokhandler skilt.

Driver å lager en bokhandlel. Prøver og bruke en Harry Potter bok [partimg]33009pb01[/partimg]
Boken har jeg festet i veggen med denne. [partimg]2566[/partimg] slik at det blir seende ut slik.

Er ikke så veldig fornøyd med denne løsningen så jeg lurer på om det er noen som har andre forslag til løsning?

Syns det der så bra ut. Ser ut som en hånd som stikker ut av veggen og holder boka…
Men har testet litt her og en slik bok passer jo inn under en 1x brikke eller plate, eller for eksempel en 1x tile. Altså du stikker hjørnet av boka inn under en 1x tile som stikker ut fra veggen. Men dette er ikke en veldig stabil festemetode da boka ikke sitter veldig godt fast. Men boka blir hengende på skrå under den plata og det ser jo litt stilig ut. Du kan sikre den med en tile eller plate under.
Kan forsøke å ta ett bilde om du ikke skjønner helt hvordan jeg mener boka kan festes…

Takk for hjelpen Fonix, prøvde metoden din og det funker! Men det blir litt lealaust så jeg gikk tilbake til originalen!

Selv synes jeg løsningen din var helt grei, men jeg satt her og fikla litt med noen ideer uansett, og kom fram til et par alternativer:

Bildene er vel selvforklarende. Bare fest girspakene med pendelen vannrett, slik at de klarer å holde vekta av boka. Da kan man også justere vinkelen sidelengs som på bilde 02, f.eks slik at den blir stående 45 grader ut fra et hjørne. Alternativt så kan man bruke en lightsaber blade bar i bunnen og en girspake til å vinkle boka skrått i forhold til veggen. Den løsningen går dersom man har en ganske ny girspake som har mye friksjon, ellers blir hele greia fort veldig ustabil. Om disse alternativene ser noe bedre ut er vel smak og behag, men det var det jeg klarte å pønske ut på et par minutter. :slight_smile: