Bli med å bygge landet - LEGO Norge 50 år

[size=85]Utdrag fra original tråd i medlemsforum[/size]

[size=150]Bli med å bygge landet![/size]

LEGO Norge feirer i år 50 år, og har i forbindelse med dette satt i gang en større kampanje, hvor blant annet de ønsker å nå frem til voksne. Dette skjer i samarbeid med flere partnere, og en større fylkesbasert byggekonkurranse.

Kampanjen kommer til å starte opp i juli, med en opptrapping framover mot oktober, hvor det til slutt i første helga i november, vil bli arrangert ett event på Telenor Arena: Bli med å bygge landet.

Arrangementet krever bokstavelig talt hele arena gulvet. Det er planlagt at det vil bygges ett flag over norge, som vil strekke seg fra ene enden av arenagulvet til det andre. Her skal da besøkende få lov til å bygge hvordan de ser for seg Norge skal se ut fremover. Dette er planlagt filmet som timelapse fra ett kamera montert i taket.

Vi stiller selvfølgelig opp som normalt med layout og slikt, som landemerker og/eller områder - men det er ønskelig at vi stiller opp ytterliggere; blant annet byggetips og/eller “ekspertenes råd” - dvs. som videosnutter, som legges ut på nett, som en del av kampanjen.

Som medlemmene allerede vet, så er planlegging av layouter, byggeprosjekter og annen medlemsrelatert aktivitet er allerede i gang - Disse finner man i prosjektforumet i medlemsdelen av Brikkelaugets forum.

For å gi litt mer info til ikke-medlemer…

”Bli med å bygge landet” er også en konkurranse. Konkurransen går ut på at deltagerne bygger en modell i LEGO av det de liker best, minst eller synes er artigst ved Norge. Det kan være torget i byen, den tøffe bilen til onkel, Ishavskatedralen i Tromsø, eller hoppbakken der du bor. Du bygger som du vil. Eneste begrensning er fantasien! For mer info sjekk byggelandet.no.

Noen her som har sendt inn bilde til konkuransene på byggelandet.no ?

Vi er vel å regne som deltakere på arrangementet. Vet flere konkurranser som nekter ansatte og nære samarbeidspartnere å delta.
Medlemmer av Brikkelauget som skal delta på arrangementet (meg inkludert) går vel under den kategorien… Tror jeg.

Vilkårene sier at ansatte i LEGO gruppen og deres nærmeste ansatte ikke kan delta.

Mange av medlemmene i Brikkelauget skal være med på å stille ut moc under eventet og evt bilder til inspirasjon i forkant. Vi går igjennom hvor grensene bør gå og kommer snarlig tilbake til det (håper det lar seg gjøre i løpet av et par dager…) :slight_smile:

Morten

…“nærmeste familie” skulle det stå:p

Konklusjonen er at vi anbefaler at de medlemmer som er med på eventet ikke deltar i konkurransen (dvs de som skal være med i Telenor Arena, er aktive i organisering og eller bygger på Akershusprosjektet). Dette på bakgrunn at de er med på å delta og eller deler av å gjennomføre eventet. Brikkelauget er en samarbeidspartner til eventet og ut i fra dette gis denne føringen :slight_smile:

Vi har fått tilsendt en kasse med 18kg ass. LEGO til bruk i forbindelse med dette arrangementet.

Vi setter opp byggebord på torsdag, fredag og lørdag neste uke (13-15.sep) for de som ønsker å delta i konkurransen.

Dette er da på Røa i Oslo, Austliveien 2.

Hurra, leverte inn en Moc av landroveren min på bygglandet.no og endte opp med en death star i premie, gutta gleder seg til den kommer om et par uker. så det lønte seg å bare sende inn et bidrag. Flax men morro. :smiley:

Hei

Brikkelaugets medlemmer skal som nevt tidligere i denne tråd aktiv delta på dette eventet. Hvor vi stiller med modeller og veldig mange av oss skal være tilstede under eventet. Masse informasjon om påmelding av deltagere for medlemmer, modeller som skal stilles ut osv finner du i forumsdelen for Brikkelaugets medlemmer :slight_smile:

God byggelyst!

Morten

Alle betalende medlemmer i Brikkelauget får gratis inngang ved å vise medlemskort :smiley:

Gni det inn!
Med pepper og Megabloks!

Forresten: er noen interessert i mine sådanne? DDR-Lego? Cobi?

Michael

Jeg lurer på det er 100% at medlemer i Brikkelauget kommer inn gratis på Bli med å bygge landet
LEGO NORGE 50 ÅR på Fornebu vi viser medlemskort.

Ja, du kommer gratis inn hvis du viser medlemskortet ditt :slight_smile:

Vil det være suvenirbutikk (eller kafeteria) der og, i såfall, får Brikkelauget-medlemmer rabatt ved fremvisning av medlemskort?

Det vil være en egen butikk som selger LEGO inne i Telenor Arena. Det besøkende medlemmer vil få er gratis inngang.

Så bilder av butikken på Facebook-sidene til Bygg landet nå nettopp, makan til mums for øynene mine!

Her er linken til facebooksiden.
https://www.facebook.com/#!/events/362443997173493/

Følg med på TV2Nyhetene nå klokka 21. Går rykter om at Brikkelaugets medlemmer får sendetid.